خبرگزاری کار ایران

صمدی خبر داد:

انعقاد تفاهمنامه همکاری اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی با سرمایه گذاران خارجی

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۲۴۲

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک به منظور گسترش روابط تجاری، بازرگانی و اقتصادی با سرمایه‌گذاران کشورهای چین، یونان، ایتالیا، قطر و قرقیزستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمد صمدی در دیدار با سرمایه گذاران خارجی که در محل اتاق بازرگانی بجنورد انجام شد، گفت: استان خراسان شمالی بهره مند از پتانسیل ها، ظرفیت ها و توانمندی های مختلف است .

 وی به سابقه 10ساله تشکیل اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی اشاره کرد و از جمله مهمترین فعالیت‌های این اتاق را صادرات واردات، اعزام و پذیرش هیات‌های‌تجاری، برپایی‌نمایشگاه،جذب سرمایه‌گذاران، حل مشکلات واحدهای تولیدی و... عنوان کرد.

صمدی از روابط تجاری استان خراسان شمالی با 30 کشور دنیا خبرداد و بیشترین روابط تجاری را با کشورهای همسایه از جمله  چین، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، هند، عراق، سوریه، پاکستان ، قرقیزستان ، ازبکستان و.. عنوان کرد.

وی افزود: همچنین این استان با کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه و آلمان روابط تجاری، اقتصادی و... خوبی تاکنون توانسته برقرار کند.

 رئیس ‌اتاق بازرگانی خراسان شمالی توسعه اقتصاد شهری را از اهداف و رویکردهای جلب سرمایه‌گذاران دانست و بر ضرورت روابط تجاری بیش از پیش استان خراسان شمالی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد.

وی یکی از اهداف توسعه اقتصاد شهری را جذب و جلب سرمایه گذار عنوان کرد.

صمدی  به آماده بودن 30  فرصت سرمایه گذاری در بجنورد برای معرفی به سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی شده 40 تفاهم نامه با سرمایه گذاران خارجی و داخلی در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی منعقد شود.

وی از جمله این تفاهم نامه ها را در زمینه ساخت شهربازی، ساخت مجتمع های تفریحی و توریستی همچون پارک آبی در بوستان بابا امان و دو برار، تله کابین، پارکینگ طبقاتی، انرژی خورشیدی، قطار شهری و سایر طرح های توسعه ای عنوان کرد.

فررو والتر، نماینده خاورمیانه شرکت سارتوری نیز با ابراز خرسندی از سفر به استان خراسان شمالی به ویژه مردم خوب و مهمان نواز شهر بجنورد ، گفت: طی سفرهای زیاد به کشورها مختلف اعتراف می کنم هیچ گاه با چنین شهر زیبا و مردم مهربان برخورد نکرده ام .

وی افزود: من مطمئن هستم که درآینده نزدیک روابط خوبی با مردم استان خراسان شمالی خواهیم داشت و این روابط ادامه دار خواهد بود.

نماینده خاورمیانه شرکت سارتوری از اتاق بازرگانی به عنوان یکی از شریک های مهم و اصلی درتمام پروژه ها یاد کرد وگفت: امیدواریم روابط بازرگانی نزدیک تری با تجار و بازرگانان این استان برای فعالیت های تجاری ، اقتصادی و... داشته باشیم.

وی افزود: طی سفر دو روز به بجنورد و بازدید از مناطق شهری، بازار ، تفرجگاه ها و... با ظرفیت ها و موقعیت های فراوان این شهر برای فعالیت های تجاری و اقتصادی و اجرای پروژه ها بزرگ مواجه شدیم .

داود ندیم، مشاور سرمایه گذاری شهرداری های کشور نیز از دو خبر مسرت بخش خبرداد و اعلام کرد: اتحادیه اروپا تصویب کرده 10 میلیارد دلار درایران سرمایه گذاری کند که جزئیات این خبر مهم طی روز های آتی منتشر خواهد شد.

وی خبر دوم را اینگونه بیان کرد بانک سرمایه گذاری اروپا اعلام کرده که مقرراتش را اصلاح خواهد کرد تا بتواند شرکت های اروپایی بیشتر با ایران کار کنند .

گفتنی است استان خراسان شمالی میزبان  ۱۵ شرکت سرمایه گذار  از پنج کشور قطر، چین، یونان، ایتالیا و قرقیزستان است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز