خبرگزاری کار ایران

بانک مورگان استنلی پیش بینی کرد :

نفت در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ گران‌تر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۲۱۰

بانک مورگان استنلی قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت در نیمه دوم سال را به دلیل انتظار برای کمبود عرضه در بازار بالا برد.

به گزارش ایلنا؛ مورگان استنلی در یادداشت خود اعلام کرد قیمت‌های نفت در نیمه دوم سال به دلیل تلاش آمریکا برای حذف صادرات نفت ایران تا نوامبر، بیشتر از آنچه پیش از این تصور می‌رفت، افزایش خواهد یافت.

سیاست خصمانه آمریکا در قبال ایران به معنای آن است که همزمان با تقاضای بالا برای نفت، تولید ایران ممکن است به میزان ۱.۱ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند. مورگان استنلی پیش‌بینی کرد تولید نفت در لیبی و آنگولا بیش از آنچه پیش از این برآورد شده بود کاهش پیدا خواهد کرد و بازار نفت را با کمبود عرضه به میزان ۶۰۰ هزار بشکه در روز در نیمه دوم سال میلادی جاری مواجه می‌کند.

در نتیجه این بانک آمریکایی قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت برنت در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ را ۷.۵۰ دلار افزایش داد و ۸۵ دلار در هر بشکه برآورد کرد.

نفت برنت در حال حاضر حدود ۷۸ دلار در هر بشکه معامله می‌شود و فاصله چندانی با رکورد ۸۰.۵۰ دلار به ثبت رسیده در ماه مه ندارد. بهای معاملات برنت هفته گذشته که یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن از خریداران نفت ایران خواسته است خرید نفتشان از ایران را تا چهارم نوامبر متوقف کنند، پنج درصد صعود کرد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، مورگان استنلی انتظار دارد تولید نفت عربستان سعودی در نیمه دوم امسال به ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز صعود کند که بالاتر از برآورد قبلی ۱۰.۱ میلیون بشکه در روز است. همچنین انتظار دارد روسیه، امارات متحده عربی و کویت نیز نفت بیشتری تولید کنند اما این بانک خاطرنشان کرد که افزایش تولید این کشورها برای متعادل کردن بازار کافی نخواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز