خبرگزاری کار ایران

حقایق جالب درباره «هانوی» پایتخت ویتنام +عکس

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۰۰۱

​هانوی، شهری با طبیعت زیبا، پایتخت و دومین شهر بزرگ کشور ویتنام است که دریاچه‌های شگفت‌انگیزی را در دل خود جای‌داده و امروزه گردشگران زیادی در قالب تورهای ویتنام عازم این شهر می‌شوند.

به گزارش ایلنا، هانوی پایتخت و دومین شهر بزرگ ویتنام، یکی از مراکز اصلی گردشگری و تجارت این کشور است که به شهر ۱۸ دریاچه شگفت‌انگیز شهرت دارد.

حقایق جالب درباره «هانوی» پایتخت ویتنام +عکس

حقایق جالب درباره «هانوی» پایتخت ویتنام +عکس

حقایق جالب درباره «هانوی» پایتخت ویتنام +عکس

 
هانوی، شهری با طبیعت زیبا، پایتخت و دومین شهر بزرگ کشور ویتنام است که دریاچه‌های شگفت‌انگیزی را در دل خود جای‌داده و امروزه گردشگران زیادی در قالب تورهای ویتنام عازم این شهر می‌شوند.

مساحت هانوی برابر با ۳۳۲۹ کیلومترمربع است و تاریخی سه‌هزار ساله دارد. هانوی سال‌ها قبل به دست چینی‌ها شکل گرفته و بیش از نیمی از جاذبه‌های کشور ویتنام را در خود جای داده است. این کشور در دهه ۱۸۷۰ به دست فرانسوی‌ها افتاد. در این مطلب به سراغ حقایق جالب درباره شهر زیبای هانوی رفته‌ایم، با ما همراه باشید تا این شهر زیبا را بهتر بشناسید:

۱. هانوی پایتخت ویتنام، شهری با فرهنگ غنی است که پیشینه‌ای چندین هزارساله دارد. بیش از صدها سال است که انسان‌ها در هانوی زندگی می‌کنند و برای اولین بار در سال ۱۰۱۰ پادشاه «لی تای» هانوی را به‌عنوان پایتخت ویتنام معرفی کرد.

۲. در سال ۱۰۱۰ پادشاه لی تای، نام «تنگ لانگ» را برای شهر انتخاب کرد که معنی «سرزمین اژدها» می‌دهد. دلیل اصلی انتخاب این نام باوری قدیمی بود که در آن‌سوی رود «رد ریور» اژدهایی بزرگ زندگی می‌کند.

۳. بیش از نیمی از مساحت هانوی را رودخانه‌های زیبا و پرآب تشکیل داده‌اند. رودخانه‌های مشهوری مثل هوگوام (Ho Guom)، هو تای (Ho Tay) از این شهر عبور می‌کنند و وجود همین رودخانه‌های متعدد باعث شده تا هانوی طبیعت بکر و زیبا داشته باشد.

۴. ویتنام در طول تاریخ مورد ظلم و ستم‌های زیادی واقع شده است و در حملات گسترده فرانسوی‌ها هانوی یکی از شهرهایی بود که بیشترین آسیب‌ها را دید. جنگ‌های محدوده‌ای نظیر جنگ کامبوج با روستاهای ویتنام، آسیب جدی به روستاهای این کشور وارد کرد.

۵. بیشتر ویتنامی‌ها به زبان خمر، زبان کامبوج صحبت می‌کنند و در این میان محدود افرادی وجود دارند که به زبان انگلیسی و ماندراین هم مسلط هستند. نسل‌های جدید در هانوی به زبان‌های روسی، آلمانی و لهستانی هم تسلط دارند.

۶. یکی از مشهورترین تئاترهای سنتی در هانوی، «تئاتر عروسکی تانگ» است که قدمت آن به قرن یازدهم بازمی‌گردد. در این تئاتر زیبا و منحصربه‌فرد عروسک‌ها روی آب استخر کم‌عمقی شناور و در حرکت هستند و اجرای زیبایی را به نمایش می‌گذارند.

۷. پل لانگ بین که دو بخش هوآن کیم و لانگ بین را به هم متصل می‌کند، به دست گوستاو ایفل، طراح برج ایفل طراحی شده است و به‌عنوان یکی از پل‌های زیبای هانوی شناخته می‌شود. این منطقه یکی از فقیرنشین‌ترین محله‌های هانوی است و حتی افرادی در زیر این پل زندگی می‌کنند.

۸. زندان «هائولو» در هانوی زندانی است که جان مک کین، سیاستمدار آمریکایی مدتی در آن اسیر بود. مک‌کین در ۲۶ اکتبر سال ۱۹۶۷ در زندان هائولو اسیر شد. او در حال انجام بیست و سومین مأموریت بمباران ویتنام بود که هواپیمایش با اصابت موشکی در هانوی سقوط کرد. زمانی که مک‌کین سقوط کرد بازو و پای او شکسته بود و اهالی هانوی پس از نجاتش او را به زندان مرکزی هانوی یا زندان هائولو تحویل دادند.

۹. هانوی در سال ۲۰۱۴ در لیست ۱۰ مقصد برتر جهان برای سفر، رتبه هشتم را به دست آورد.

۱۰. در سال ۲۰۱۲ هانوی به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین کشورها برای گردشگران شناخته شد.

۱۱. در منوی رستوران‌های هانوی آیتم‌های عجیب و غریب زیادی پیدا می‌شود، ازجمله آن‌ها می‌توانیم به بشقاب سگ، حشرات و مار اشاره کنیم!

۱۲. هانوی در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان یکی از ۱۰ شهر برتر آسیا در زمینه خرید شناخته شد.

۱۳. سوپ نودل یکی از محبوب‌ترین غذاهای ویتنامی است که در تمام رستوران‌های هانوی پیدا می‌شود. ویتنامی‌ها سوپ نودل را دو مدل سرو می‌کنند: سرد و داغ. یکی از مکمل‌های نودل سرد در رستوران‌های هانوی و ویتنام حلزون یا عصاره حلزون است.

۱۴. در اوایل قرن بیستم خیابان‌های «فوتین» و «فوگیانگ» دو خیابان مشهور برای امتحان کردن انواع و اقسام غذاهای ویتنامی بود. امروزه رستوران‌های شیک و ران قیمت جای رستوران‌های محلی را گرفته‌اند و در این خیابان به‌سختی می‌توان رستوران محلی باقیمتی مناسب پیدا کرد.

۱۵. پاگودا «ترن وو» در غرب دریاچه رد ریور، قدیمی‌ترین پاگودا در هانوی است که قدمت آن به قرن ۱۲ بازمی‌گردد. مجسمه مسی بزرگی در داخل این پاگودا قرار دارد که در سال ۱۶۶۷ ساخته‌شده است و وزنی حدود ۴ تن دارد (پاگودا نیایشگاه پیروان تائوئیسم است، پاگودا فرم تکمیل‌شده استوپای هندی است، محلی مقدس در نزد مردم).

۱۶. اگر قصد سفر به هانوی را دارید، یک روز را برای گردش در روستاهای «بات ترنگ»، «وانفوک» اختصاص دهید. این روستاها به روستاهای صنایع‌دستی شهرت دارند و روستاییان در آن‌ها به تولید سرامیک و ابریشم مشغول هستند.

۱۷. محله و خیابان «تاهین» یکی از محله‌های محبوب هانوی است که نوجوانان پس از تعطیلی از مدرسه به این محله می‌آیند و وقت‌گذرانی می‌کنند. این محله به مکانی برای خوش‌گذرانی تبدیل‌شده است.

۱۸. یکی از قدیمی‌ترین محله‌های هانوی، محله نزدیک رودخانه هوان کیم است که با دیدن معماری آن می‌توانید هانوی قدیم را تصور کنید. این محله یکی از مراکز فروش اجناس ارزان‌قیمت ازجمله پارچه، زیورآلات و رستوران‌های محلی است.

۱۹. بازار دونگ ژوان یکی از بازارهای قدیمی هانوی است که در سال ۱۸۸۹ به دست فرانسوی‌ها تأسیس شد و در سال ۱۹۹۴ آتش گرفت که بخش بزرگی از آن را ویران کرد. با این حال دونگ ژوان هنوز هم قدیمی‌ترین بازار سرپوشیده هانوی شناخته می‌شود و می‌توان مواد غذایی را با ارزان‌ترین قیمت در این بازار پیدا کرد.

۲۰. معبد ادبیات(The Temple of Literature) اولین دانشگاه و قدیمی‌ترین ساختمان هانوی است که نمادی از نفوذ کنفوسیوس در هانوی است. این معبد در سال ۱۰۷۰ میلادی ساخته شده است و نمونه‌ای از معماری سنتی ویتنام را نمایش می‌دهد.

منبع: پول نیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز