خبرگزاری کار ایران

شماره ۳۸ ماهنامه قلمرو رفاه منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۸۲۲

ماهنامه قلمرو رفاه نشریه‌ای تحلیلی در حوزه سیاست‌گذاری اجتماعی است که از سوی موسسه فرهنگی، هنری آهنگ آتیه به‌قیمت ۵۰۰۰ تومان منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا، شماره ۳۸ ماهنامه قلمرو رفاه منتشر شد. در این شماره، در بخش خبر-تحلیل به موضوع بند "ز" (در حال حاضر، بند "و") تبصره ۷ بودجه ۹۷ پرداخته شده است. این بند اینگونه معرفی شده است: جداسازی منابع درمان تامین اجتماعی و واریز آن به حساب خزانه‌داری کل نگرانی‌هایی را برای کارگران و تامین اجتماعی ایجاد کرده است. نویسندگان این بخش، نسرین هزاره مقدم و محمد مساعد هستند.

در پرونده اصلی این شماره، تحت عنوان ورای دستمزد، تلاش شده با عنایت به آمار و ارقام رسمی موجود، روندهای حاکم بر سیاست‌گذاری دستمزد نیروهای کار در سالیان اخیر مورد بررسی قرار گیرد. بعلاوه، اقتصاد سیاسی حداقل دستمزد در ایران ارزیابی شده است. نویسندگان این بخش، فرشید یزدانی، نرگس اکبرپور روشن، حسام سلامت و اریک اولین رایت (ترجمه از بهنام ذوقی) نویسندگان پرونده اصلی این شماره هستند.

کار و اشتغال در پسابرجام، عنوان بخش اقتصاد این شماره است. محمدجواد صابری، زهرا ملاعلی و نرگس صابری به دستاوردهای برجام و تاثیرات لغو آن بر زندگی کارگران و فضای اشتغال کشور پرداخته‌اند.

در پرونده جهان این شماره با عنوان فرانسه قدیم، فرانسه جدید، به تاثیرات جنبش می ۱۳۶۸ بر تحولات شهری و نوع نگاه به شهر پرداخته شده است. هم‌چنین اصلاحات مکرون، رییس جمهور فرانسه و واکنش اعتراضی کارگران و دانشجویان نسبت به این اصلاحات مورد بررسی قرار گرفته است. عاطفه مرادی و محمدکریم آسایش، مولفان این بخش هستند.

آخرین بخش این شماره، طبق روال معمول، کتاب‌ها و فیلم‌های مرتبط با موضوعات اجتماعی و رفاهی را معرفی کرده است. فلسفه پول اثر گران‌سنگ گئورگ زیمل، جامعه‌شناس شهیر آلمانی و خشونت و نظام‌های اجتماعی نوشته داگلاس نورث اقتصاددان نهادگرای فقید و چند تن دیگر، از جمله کتاب‌هایی هستند که در این بخش معرفی شده‌اند. حسام‌الدین شاردی، آزاده شعبانی، بهنام ذوقی، علی محمدی، محمد صدرالغروی و کیوان مهتدی نویسندگان این بخش هستند.       

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز