خبرگزاری کار ایران

وکیل فعالان صنفی معلمان در گفت‌وگو با ایلنا:

اعتراض به قرار بازداشت محمد حبیبی رد شد/مخالفت با مرخصی درمانی اسماعیل عبدی

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۸۱۵

حسین تاج در تشریح آخرین وضعیت معلمان زندانی، به عدم موافقت با مرخصی درمانی اسماعیل عبدی و رد شدن تبدیل قرار بازداشت محمد حبیبی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین تاج (وکیل فعالان صنفی معلمان) در ارتباط با آخرین وضعیت محمد حبیبی با اشاره به وضعیت نامناسب جسمی او گفت: روز شنبه به دنبال درد در ناحیه سینه و گلو، ایشان به پزشک قانونی شهر ری اعزام شد و ما منتظر نتیجه معاینات هستیم.

به گفته‌ی تاج، همان روز شنبه (نهم تیر) شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، اعتراض به بازداشت محمد حبیبی را مردود دانسته‌ است.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه خانواده و دوستان این فعال صنفی معلمان، نگران وضعیت سلامتی او هستند، گفت: از آنجا که قرار بازداشت ایشان تایید شده و ایشان به جای اوین در زندان تهران بزرگ نگهداری می‌شود، نگرانی‌های ما بیشتر شده است.

وی درباره وضعیت اسماعیل عبدی، دیگر عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران نیز گفت: علیرغم تاکید پزشک متخصص به لزوم برخورداری عبدی از معاینات پزشکی منظم که نامه آن روی پرونده هست، با مرخصی استعلاجی ایشان تاکنون موافقت نشده‌ است.

تاج ادامه داد: اسماعیل عبدی، سه عید نوروز متوالی را در اوین گذرانده و علیرغم گذشت بیش از نیمی از دوران حبس، فقط دو بار با مرخصی ایشان موافقت شده‌ است.

این وکیل دادگستری گفت: خواسته ما در پرونده اسماعیل عبدی، برخورداری ایشان از حق مرخصی درمانی و آزادی مشروط است.

محمد حبیبی در جریان تجمعات روز معلم در اردیبهشت ماه بازداشت شد. اسماعیل عبدی نیز در جریان اعتراضات معلمان، به شش سال حبس محکوم شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز