خبرگزاری کار ایران

در اندونزی رخ داد؛

24 کشته در پی واژگونی کشتی/41 نفر مفقود هستند

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۷۷۹

در اثر واژگون شدن یک کشتی در آب‌های جزیره سولاسی درشمال جاکارتا پایتخت اندونزی تاکنون 24 نفر غرق و 41 نفر مفقود شدند که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

به گزارش ایلنا، این حادثه در حالی رخ داد که این کشور دو هفته پیش شاهد واژگونی و غرق شدن کشتی مسافربری گردش تعطیلات عید فطر در'توبا' دریاچه سوماترای شمالی بود که بیش از 180 مفقود به جای گذاشت.

رعایت نکردن قوانین ایمنی در ترددهای دریایی، شرایط نامساعد آب و هوایی، استفاده از قایق ها و کشتی‌های کهنه و خدمه آموزش ندیده سبب شده تا اندونزی بالاترین میزان حوادث دریایی در میان کشورهای جنوب شرق آسیا را به خود اختصاص دهد.

شبکه تی وی وان اندونزی دراین زمینه گزارش داد: این کشتی علاوه براینکه گفته می شود بیش از 140 مسافر داشته ، 48 دستگاه وسیله نقیله شامل انواع خودرو مانند کامیون و موتورسیکلت نیز حمل کرده است.

واژگونی این کشتی عصر گذشته در 400 متری ساحل جزیره سولاسی رخ داد که نیروهای امداد و نجات محلی تاکنون توانسته‌اند تعداد زیادی از مسافران را از آب‌های مواج اقیانوس نجات دهند.
 
مسئولان محلی این جزیره می‌گویند تاکنون 74 مسافر از غرق شدن نجات یافتند، اجساد 24 نفر غرق شده از اقیانوس بیرون کشیده شده اما همچنان 41 نفر از مسافران مفقود هستند که تلاش‌های گروه امداد و نجات و جستجو برای یافتن آنها همچنان ادامه دارد.
 
مجمع الجزایر اندونزی با افزون بر 17 هزار جزیره دارد پرحادثه ترین کشور جنوب شرق آسیاست و به دلیل قوانین ضعیف حمل و نقل دریایی همواره مورد سرزنش سازمان‌های بین‌المللی و مردم نهاد است .
 
260 میلیون نفر جمعیت مردم این کشور در آبراه‌ها و فواصل این جزایر هزاران سفر روزانه دریایی را تجربه می‌کنند که عمدتا به وسیله کشتی‌ها و قایق‌های کوچک و بزرگ چوبی و قدیمی درحالی که بیش از ظرفیت پر شده، انجام می‌شود.

منبع: رکنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز