خبرگزاری کار ایران

صنعا توقف عملیات ائتلاف سعودی در «الحدیده» را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۹۲۳

جنبش «انصارالله» یمن اعلام کرد که درگیری‌ها در ساحل غربی همچنان ادامه دارد و ادعای ائتلاف سعودی درباره توقف عملیات نظامی‌اش در الحدیده کذب است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، یک منبع در وزارت خارجه یمن (تحت کنترل انصارالله) صحت اظهارات «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات درباره توقف عملیات نظامی در ساحل غربی را رد کرد.

سرتیپ ستاد «غالب لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد، درگیری‌ها در ساحل غربی ادامه دارد و اعلامیه امارات در این‌باره تلاشی برای به دست آوردن زمان جهت تجدید و بازیابی نیروهای پراکنده‌اش است.

از سوی دیگر، «ضیف‌الله الشامی» عضو دفتر سیاسی انصارالله تأکید کرد «تصمیم امارات برای توقف عملیات نظامی‌اش در الحدیده شکست آن را نشان می‌دهد».

الشامی تصریح کرد، امارات تلاش می‌کند از باتلاقی که در یمن گرفتار آن شده است، نجات یابد و آبروی از دست‌رفته خود به دلیل شکست‌هایش را حفظ کند.

 

وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات، روز گذشته در پیامی در صفحه کاربری خود مدعی شد کشورش تصمیم گرفته عملیات نظامی خود در شهر الحدیده واقع در غرب یمن را به صورت موقت متوقف کند تا به «مارتین گریفیث» فرستاده سازمان ملل به یمن برای دستیابی به توافقی مبنی بر عقب‌نشینی غیر مشروط حوثی‌ها از شهر الحدیده و بندر آن، فرصت دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز