خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ارتش یمن:

درگیری‌ها در فاصله ۲۰ کیلومتری الحدیده جریان دارد/ دشمن در حال فروپاشی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۲۸۸

سخنگوی ارتش یمن با رد ادعاها درباره سقوط فرودگاه الحدیده، متذکر شد درگیری‌ها با ائتلاف متجاوز در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر الحدیده جریان دارد.

به گزارش ایلنا، سرتیپ ستاد «اشرف لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین»، تصریح کرد که درگیری‌ها در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر الحدیده در جریان است و نیروهای ائتلاف سعودی به فرودگاه این شهر نرسیده‌اند.

سرتیپ لقمان خاطرنشان کرد که فرودگاه الحدیده از درگیری‌ها دور است ولی از سوی جنگنده‌های ائتلاف سعودی- اماراتی به شدت بمباران می‌شود و در نتیجه، زیرساخت‌های این فرودگاه نابود شده است.

این سخنگو تأکید کرد که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در فرودگاه الحدیده مستقر هستند و درگیری‌ها در جنوب این فرودگاه در جریان است.

از سوی دیگر، «ضیف‌الله الشامی» عضو دفتر سیاسی انصارالله از نابودی نیروهای متجاوز و اشغالگر در تمامی پایگاه‌های‌شان در الحدیده خبر داد و گفت: «مبارزان محاصره علیه مزدوران را تنگ‌تر کرده‌اند و شماری کشته و زخمی در صفوف آنها به جای گذاشته‌اند».

یک منبع نظامی یمنی نیز خاطرنشان کرد که «جسد د‌ها مزدور دشمن و فرماندهان آن» در ساحل غربی متلاشی و ۱۵ خودروی نظامی ائتلاف متجاوز منهدم شدند.

طبق این گزارش، درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی از یک‌سو، و نیروهای مشترک ائتلاف سعودی در حومه جنوبی فرودگاه الحدید، امروز- چهارشنبه- برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد و هم‌زمان جنگنده‌های این ائتلاف حملات هوایی و دریایی گسترده‌ای در امتداد منطقه مسکونی «المنظر» در جنوب الحدیده صورت می‌دهند.

این در حالی‌ست که رسانه‌های هم‌سو با ائتلاف متجاوز در ادامه جنگ روانی، صبح امروز مدعی شدند که فرودگاه الحدیده از کنترل انصارالله خارج شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز