خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان‌:

گیلان به قطب نخست صنایع سلولوزی کشور تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۸۲۹

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان‌ با اشاره به افتتاح پروژه‌های جدید در حوزه صنایع سلولوزی استان گفت:‌ گیلان به قطب تولید انواع صنایع سلولوزی کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش اظهار داشت:‌ در حال حاضر بالغ بر ۳ میلیون مترمکعب انواع صنایع سلولوزی در استان گیلان تولید می‌شود که با افتتاح پروژه‌های جدید گیلان به قطب تولید این محصولات در کشور تبدیل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان از افزایش ظرفیت تولید محصولات سلولوزی استان خبر داد و بیان داشت:‌ با افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های جدید ظرفیت تولید صنایع سلولوزی گیلان نظیر محصولات چوبی، ‌MDF،‌ نئوپان و امثالهم به بیش از ۵ میلیون ترمکعب افزایش پیدا می‌کند.

دلق‌پوش از احیای مجدد صنعت نساجی گیلان و استقرار صنایع مربوط به آن در استان سخن گفت و عنوان کرد:‌ در گذشته‌هایی نه چندان دور گیلان در حوزه نساجی از قطب‌های مهم کشور محسوب می‌شد که با افتتاح طرح‌های جدید و تدابیر دولت این صنعت مجدداً در استان احیاء می‌شود.

وی به اهمیت وجود صنایع سبز و واحدهای تولیدی بزرگ و کوچکی که در راستای حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند تأکید کرد و افزود:‌ یکی از اولویت‌های سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان حمایت از صنایعی است که کمترین آلایندگی را در محیط زیست ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان به پیشرفت روزافزون کشورهای اروپایی در تمام صنایع اشاره کرد و ابراز داشت:‌ با اینکه این کشورها در قاره سبز هستند اما برنامه‌ریزی کلان به‌گونه‌ای پیش‌ رفته که کمترین آلودگی از صنایع متعدد به محیط زیست آن‌ها وارد می‌شود.

دلق‌پوش حمایت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان از صنایع سبز و کمک به افزایش آن‌ها در گیلان را متذکر شد و تصریح کرد:‌ بسیاری از صنایعی که در مراکزی نظیر شهر صنعتی رشت و یا شهر صنعتی سفیدرود مستقر هستند کمترین ناسازگاری را با محیط زیست دارند.

وی به ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی در گیلان و میزان اشتغالی که به‌وجود آورده‌اند اشاره کرد و ابراز داشت:‌ صنایع مختلفی در این مراکز مشغول فعالیت هستند به‌طوری که در حال حاضر ۲۵۹ هزار و ۵۱۳ نفر در واحدهای صنعتی و بنگاه‌های تولیدی بزرگ و کوچک گیلان مشغول ‌کار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز