خبرگزاری کار ایران

بررسی موضوع تامین امنیت غذایی کشور در کمیسیون کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۷۰۲

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: هدف از برگزاری این جلسه و این موضوع این بود که اگر احتمالا تحریم ها اعمال شد بتوانیم شرایط مطمئن و پایداری را در کشور داشته باشیم تا لطمه‌ای به سبد غذایی مردم وارد نشود.

یوسف داوودی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره جلسه امروز کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: جلسه امروز کمیسیون بیشتر حول محور بهبود و تامین امنیت غذایی کشور برای مردم بود. بررسی شد که در حوزه محصولات کشاورزی و دامی ازجمله حبوبات، گوشت سفید و قرمز، تخم‌مرغ، روغن و دانه‌های روغنی در حال حاضر چه میزان تولید و چه میزان ذخیره داریم.

وی افزود: در واقع بررسی کردیم که چه میزان از این مواد مصرفی خوراکی را می‌توانیم از داخل تامین کنیم و چه میزان نیاز به واردات داریم. به عنوان مثال میزان مورد نیاز کشور در طول یک سال برای ذرت هفت تا هفت‌و‌نیم میلیون تن برآورد شد که از این میزان یک‌ونیم تا ۲ میلیون تن از آن را می‌توانیم در داخل تولید کنیم اما در گندم و جو وضعیت کشور بهتر است.

نماینده مردم سراب تاکید کرد: هدف از برگزاری این جلسه و این موضوع این بود که اگر احتمالا تحریم ها اعمال شد بتوانیم شرایط مطمئن و پایداری را در کشور داشته باشیم تا لطمه‌ای به سبد غذایی مردم وارد نشود.

وی با بیان اینکه میزان مصرف اقلام غذایی به طور سرانه در سطح جهان حدود ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم است گفت: میزان سرانه مصرف این ومواد غذایی در کشور ما هم در همین رنج قرار دارد که امیدواریم کمتر نشود چرا که سلامت مردم اهمیت دارد.

داوودی عنوان کرد: هنوز مواد غذایی که در رابطه با آن با مشکل مواجه باشیم در کشور وجود ندارد اما باید پیشگیری‌های لازم را در این مورد انجام دهیم که اگر تحریم‌ها در موردی خاص اعمال شد بتوانیم با تکیه بر تولیدات داخلی آن مواد غذایی را برای کشور تامین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز