خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران:

افزایش 200 مگاواتی مصرف برق منطقه‌ای تهران به ازای هر یک درجه دمای هوا

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۵۱

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران اعلام کرد: به ازای افزایش هر یک درجه دمای هوا، مصرف برق در حوزه تحت پوشش این شرکت حدود 150 تا 200 مگاوات افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، "غلامرضا خوش‌خلق" با اشاره به اینکه ما به ازای افزایش هر یک درجه حرارت در کشور حدود 1500 مگاوات و در حوزه تحت پوشش این شرکت حدود 150 تا 200 مگاوات افزایش مصرف برق خواهیم داشت، اعلام کرد: در ساعات مختلف شبانه روز، نوع مصرف برق، تعیین کننده میزان مصرف است، مهم این است که مردم بین ساعت 12 تا 16 بهینه مصرف کنند تا بتوانیم از تابستان به خوبی عبور کنیم.

وی ادامه داد:  به دلیل اینکه وضعیت نیروگاه‌های برق‌آبی، چندان مناسب نیست، احتمال اینکه ما در بعضی از نقاط دچار مشکل شویم وجود دارد؛ ولی اگر مشترکان برق بهینه مصرف کنند به عنوان مثال حتی یک لامپ را هم خاموش کنند یا دمای سیستم سرمایشی محل کار یا سکونت خود را بین 24 تا 26 درجه تنظیم نمایند، می‌توانیم به خوبی و بدون محدودیت از پیک بار (اوج مصرف برق) در تابستان عبور کنیم.

خوش خلق با تاکید بر رشد 6 درصدی سالانه مصرف برق کشور گفت: ایران از نظر مصرف برق رتبه 18 دنیا را دارد و 3 برابر متوسط مصرف برق در دنیا برق مصرف می شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز