خبرگزاری کار ایران

پیام رژیم صهیونیستی به سوریه درباره جولان اشغالی

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۱۸

رژیم صهیونیستی از طریق روسیه و آمریکا، خطوط قرمزی را برای ارتش سوریه درباره حضور در جولان اشغالی ترسیم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، در حالی‌که روند پیشروی نیروهای دولتی سوریه در منطقه درعا در جنوب کشور شتاب تندی گرفته، اسرائیل از طریق روسیه و آمریکا به دمشق ابلاغ کرده است که حضور نظامی نیروهایی غیر از نیروهای ارتش سوریه را در منطقه مرزی در جولان اشغالی نمی‌پذیرد.

روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» به نقل از مسئولانی، نوشت که خطوط قرمزی از سوی اسرائیل برای نظام سوریه در ارتباط با درگیری‌های جاری در منطقه درعا، ترسیم شده است و «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد ارتش این رژیم این پیام را در جریان دیدار اخیرش با «جوزف دانفورد» همتای آمریکایی خود مطرح کرده است.

طبق این پیام اسرائیل، تل‌آویو هرگز از خطوط قرمز خود درخصوص حضور نظامی در بلندی‌های جولان، به‌ویژه حضور نیروهای وابسته به ایران و حزب‌الله لبنان در این منطقه، کوتاه نمی‌آید.

بر این اساس، اسرائیل می‌‌خواهد سوریه به توافق  سال ۱۹۷۴ پایبند بماند که به موجب آن نیروهای سوریه و رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان از هم جدا می‌شوند.

هاآرتص در ادامه افزود، ارتش اسرائیل این منطقه را رصد و برای شناسایی نیروهای مستقر به اسم ارتش سوریه در این منطقه تلاش می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز