خبرگزاری کار ایران

وداع تلخ ستاره ها با جام بیست ویکم (یادداشت ویژه)

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۴۷۰

جام جهانی در روسیه شگفتی‌های بزرگی تا به اینجا داشته و ستاره‌ها به سرنوشتی جز ناکامی دست نیافته‌اند.

به گزارش ایلنا، شاید زمانی که جام جهانی ۲۰۱۸ درروسیه آغاز شد کمترکسی فکرمیکرد که تیم های ملی فوتبال آرژانتین ، پرتغال و آلمان خیلی زود این جام را ترک کرده و به خانه های خود برگردند. تیم ملی آلمان قهرمان جهان که دراین دوره ازرقابت ها با یوآخیم لو سرمربی حرفه ای خود حاضرشده بود با نمایش بازی‌های ضعیف و دور از انتظار نتوانست نظر کارشناسان فوتبال جهان را جلب کند و خیلی زودتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد جام جهانی روسیه را ترک کرد.

 یاران مسعود اوزیل حتی در اندازه‌های واقعی خود ظاهر نشدند و کارنامه بدی را برای آلمان‌ها رقم زدند؛ تیمی که قهرمانی جهان را یدک می‌کشید در مرحله گروهی با شکست دو بر صفر از کره جنوبی نماینده آسیا خیلی زود با روسیه وداع کرد و به آلمان برگشت تا خشم و تاسف طرفداران این کشور را برای چهار سال آینده درپی داشته باشد.

اما این سوی قضیه افول ستاره‌های فوتبال دنیا در جام جهانی روسیه همگان را شگفت زده کرده است. لیونل مسی آرژانتینی و کریستیانو رونالدوی پرتغالی هم در این جام بسیار کم فروغ ظاهر شدند و نشان دادند که فقط نام‌ها نمی‌تواند ضامن موفقیت تیم‌های مطرح دنیا در جام جهانی شود بلکه تلاش و ممارست تیم ها و نحوه آمادگی آنها در موفقیت‌شان دخیل است. تیم ملی آرژانتین با داشتن مسی و دیگر نامداران خود در شبی طوفانی در برابر تیم قدرتمند فرانسه تن به شکست چهار بر سه داد تا مسی و یارانش شب تلخی را با حذف شدن از جام جهانی روسیه داشته باشند. شاید این جام جهانی آخرین حضور مسی در لباس تیم ملی آرژانتین بود که یقینا با افول این ستاره فوتبال جهان همراه شد و در واقع نایب قهرمان جهان هم از دور رقابت‌های جهانی کناررفت ، همچنین تیم ملی پرتغال قهرمان فوتبال قاره اروپا که برای رسیدن به نیمه نهایی و حتی فینال این جام به امید رونالدو نشسته بود در حد و اندازه‌های یک قهرمان ظاهر نشد و در دیدار آخر مرحله گروهی این دوره از مسابقات در برابر تیم ملی پر تلاش ما تن به مساوی یک بریک داد و اگر آن توپ مهدی طارمی در دقایق پایانی به گل تبدیل می شد قهرمان اروپا در همان مرحله گروهی از جام خداحافظی می‌کرد اما به لطف داور به مرحله بعد صعود کرد و در یک شب ناکامی دیگر در مقابل تیم ملی پر انگیزه اروگوئه دو بر یک شکست خورد تا ناکامی های ستاره این تیم یعنی رونالدو کامل شود و دنیای امروز فوتبال ثابت کرد که دیگر فوتبال جهان وابسته به نام ها نیست و هر تیمی که آماده و پرانگیزه باشد می‌تواند به موفقیت دست یابد.

به هرحال جام جهانی روسیه در حالی به پیش می‌رود که شاهد افول و غروب ستاره‌های فوتبال جهان هستیم و بنظر می‌رسد تیم‌های بزرگ دنیا همچون آلمان، آرژانتین، پرتغال و... باید تحولی اساسی را دنبال کرده و در واقع کالبد جدیدی برای آینده فوتبال خود طراحی کنند. امروز فوتبال درجهان بسرعت در حال رشد و ترقی است و کشورهایی موفق هستند که توجه خاصی به زیرساخت‌های فوتبال وجوان‌گرایی در فوتبال کرده‌اند، همین دگرگونی و تحول را ما هم در فوتبال کشورمان شاهد هستیم؛ همین جوان گرایی وجذب نخبگان فوتبال طی چند سال اخیر در فوتبال ملی ما و حضور موفق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی روسیه نشان از تحول اساسی و تلاش در جهت رشد فوتبال در کشور ما دارد. به هرحال نتایج دیدارهای مرحله گروهی و حذفی رقابت‌های جام جهانی روسیه تا به امروز نشان می‌دهد که ستاره ها در فوتبال جهان دیگر جایگاه تاثیرگذاری ندارند و تنها تیم‌هایی موفق می‌شوند که کار و تلاش مضاعف انجام داده باشند. بهرحال پیش‌بینی می‌شود که جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به معنای واقعی جام پدیده ها وشگفتی ها باشد.

رسول شمالی ورزنده

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز