خبرگزاری کار ایران

شینزو آبه خواستار شد:

اتحاد کشورهای آسیایی در برابر رشد حمایت‌گرایی

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۴۵۵

ژاپن که به همراه سنگاپور ریاست مشترک نشست مشارکت اقتصادی جامع منطقه‌ای را برعهده دارد، در پی آن است تا میان کشورهای عضو توافقی شکل گیرد که به‌عنوان بدیلی برای پیمان ترانس-پاسیفیک عمل کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن، امروز -یکشنبه- خواستار آن شد که نشست مشارکت اقتصادی جامع منطقه‌ای (آر‌سی‌ای‌پی)، در مواجهه با سیاست‌های حمایت‌گرایانه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، به توافقی زودهنگام درباره تجارت منطقه‌ای برسد تا داد و ستد آزاد و قانون‌مدار را تضمین کند. 

ژاپن که به همراه سنگاپور ریاست مشترک نشست مشارکت اقتصادی جامع منطقه‌ای را برعهده دارد در پی آن است تا میان کشورهای عضو توافقی شکل گیرد که به‌عنوان بدیلی برای پیمان ترانس-پاسیفیک عمل کند. آمریکا پیشتر از این توافق خارج شده بود. 

شینزو آبه، در سخنرانی افتتاحیه نشست مشارکت اقتصادی جامع منطقه‌ای، خطاب به وزرای تجارت ۱۶ کشور آسیایی گفت که توافق میان کشورهایی که نصف جمعیت جهان را در اختیار دارند، توان اقتصادی بالقوه‌ای دارد. 

آبه در توکیو به اعضای این نشست گفت: «در حالی که با رشد حمایت‌گرایی در جهان مواجه هستیم، همگی باید در آسیا متحد شویم و پرچم تجارت آزاد و عدلانه را برافراشته نگاه داریم.»

وی در ادامه گفت که با توجه به نگرانی‌هایی که درباره سیاست‌های حمایت‌گرایانه وجود دارد، نشست مشارکت اقتصادی جامع منطقه‌ای بیش از پیش توجه جهان را به خود جلب کرده است و بنابراین «بیایید امیدوار باشیم که به بازاری آزاد، عادلانه و قانون‌مدار در این منطقه دست یابیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز