خبرگزاری کار ایران

آینده سیاسی مرکل در دستان حزب اتحادیه سوسیال‌مسیحی بایرن

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۳۹۳

با وجود این‌که بسیاری از کارشناسان معتقدند صدراعظم آلمان از تنش با حزب اتحادیه سوسیال‌مسیحی بایرن موفق بیرون خواهد آمد، اما بعید به‌نظر می‌رسد که این آخرین‌باری باشد که این دو با یکدیگر به مشکل بربخورند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آینده سیاسی «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، امروز -یکشنبه- در دستان حزب اتحادیه سوسیال‌مسیحی بایرن قرار دارد. رهبران این حزب بناست امروز با یکدیگر دیدار کنند تا توافق‌هایی را مورد بررسی قرار دهند که مرکل درباره مسئله پناهجویان از بروکسل با خود آورده است. 

۹ ماه پس از انتخابات و سرریز آرای حزب آنگلا مرکل به احزاب راست افراطی، صدراعظم آلمان ناگریز به همسایگانش در اتحادیه اروپا روی آورد تا از اختلاف با هم‌پیمانانش بر سر مسئله مهاجرت بکاهد. 

«هورست زیهوفر»، رهبر حزب اتحادیه سوسیال‌دموکراسی، تهدید کرده که مهاجران را از مرزهای ایالت بایرن بیرون براند. این حرکت در حقیقت معنایی جز فروپاشی دولت این کشور ندارد. 

«مارکوس سودر»، رئیس دولت منطقه‌ای ایالت بایرن، با حمایت از فشارهای وارد شده بر مرکل در رابطه با مسئله پناهجویان گفت: «این فشارها در جهت درستی پیش می‌رود.»

وی در ادامه افزود که باید همچنان بر فشارها افزود تا جزئیات این مسئله روشن شوند. 

با وجود این‌که بسیاری از کارشناسان معتقدند که مرکل از تنش با حزب اتحادیه سوسیال‌مسیحی موفق بیرون خواهد آمد، اما بعید به‌نظر می‌رسد که این آخرین‌باری باشد که این حزب از صدراعظم آلمان فاصله بگیرد و رویکردهای میانه‌رو او را به چالش بکشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز