خبرگزاری کار ایران

انجام تست غربالگری شنوایی برای بیش از یک میلیون و 100 هزار نوزاد

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۸۱۶

رییس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر 11 مرکز دولتی کاشت حلزون در کشور وجود دارد که چهار مرکز آن در تهران است.

به گزارش ایلنا،‌ سعید محمودیان،  رییس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت در گفتگو با وبدا در خصوص زمان مناسب غربالگری شنوایی نوزادان گفت: تست غربالگری نوزادان باید در کمتر از یک ماهگی انجام و در کمتر از سه ماهگی تشخیص قطعی داده شود و در کمتر از شش ماهگی امور درمانی آن انجام شده باشد. 

 
محمودیان با اشاره به اینکه میانگین کشوری کم شنوایی در نوزادان ایرانی 2.7 به ازای هر هزار تولد است افزود:  در سال 96 از تعداد یک میلیون و 500 هزار موالید زنده،  تست غربالگری شنوایی برای بالغ بر یک میلیون و 100 هزار نوزاد در مراکز و بیمارستان های وزارت بهداشت انجام شده است که حدود    3700  نفر از آنها دچار کم شنوایی شدید بوده اند و از این تعداد نیز حدود 3423 نوزاد درمان شده اند. 
 
وی در ادامه اظهار داشت:  در حال حاضر 11 مرکز دولتی کاشت حلزون در کشور وجود دارد که چهار مرکز آن در تهران است.  برنامه امسال وزارت بهداشت پوشش درمانی 100 درصدی برای نوزادان است. 

رییس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای برنامه ملی سلامت گوش و شنوایی در سطح کشور گفت:  هزینه کاشت حلزون بالغ بر 40 میلیون تومان است که در حال حاضر بخشی از آن توسط دولت و بخشی توسط بنیادهای خیریه پرداخت می شود.همچنین درمان برخی از افراد که صحت عدم تمکن مالی آنها محرز می شود با هزینه اندکی صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز