خبرگزاری کار ایران

پرداخت۱۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۲۱۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تاکنون بیش از ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی به متقاضیان کردستانی پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، برهان صلواتی در هفتمین کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به متقاضیان، اختیار  اجرای این طرح را در یازده استان مرزی از جمله استان کردستان به معاون تعاون این وزارتخانه تفویض کرده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان از مجموع ۲۶۰ میلیارد تومان سهم ابلاغی کردستان در حوزه مربوط به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به استان اختصاص یافته است.

صلواتی با بیان اینکه براساس آمار ثبت شده سامانه، تاکنون بیش از ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز در این حوزه پرداخت شده که تا این لحظه در سامانه وارد نشده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بیشترین پرداختی ها به نسبت سهم ابلاغی را مربوط به شهرستان دیواندره ذکر کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان هم با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون مجموعه طرحهای معرفی شده افزایش یافته است گفت: مجموعه طرحهای معرفی شده به بانک ها ۹۶ طرح به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان است که از این مقدار ۵۱ طرح منتظر دریافت تسهیلات ۴۶ میلیارد تومانی هستند.

محمد دره وزمی با اعلام اینکه هیچ طرح صنعتی در اشتغال روستایی به دلیل عدم توجیه فنی واقتصادی در بانک ها رد نشده است افزود: برخی از مشکلات به خود مجریان طرحها برمی گردد، اما عمده ترین مشکل در پرداخت تسهیلات به تامین وثایق بر می گردد.

وی از مجموع طرحهای معرفی شده ملی نیز سخن گفت و افزود: یک طرح ملی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در بیجار، یک طرح شش میلیارد تومانی در دیواندره، طرح ۱۰ میلیارد تومانی فرآوری سیلیس در سقز، یک طرح ۵/۵ میلیاردی در سنندج و یک طرح ۱۵ میلیارد تومانی در قروه معرفی ودر حال تکمیل فرآیندهای مورد نیاز هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز