خبرگزاری کار ایران

صادقی در گفت‌وگو با ایلنا:

پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشت شده ناآرامی‌های دی ماه در فراکسیون امید

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۴۰۷

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص احکام صادر شده برای دانشجویان بازداشتی ناآرامی های دی ماه سال گذشته گفت: در فراکسیون کمیته‌ای تشکیل شد که آقای موسوی پیگیر کار این دانشجویان بودند و تا جایی که اطلاع دارم در حال پیگیری هستند.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره پیگیری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص احکام صادره برای دانشجویانی که در ناآرامی‌های دی ماه سال گذشته بازداشت شده بودند، گفت: با این دانشجویان قبل از صدور احکام ملاقات‌هایی را داشته‌ام.

وی ادامه داد: در فراکسیون کمیته‌ای تشکیل شد که آقای موسوی پیگیر کار این دانشجویان بودند و تا جایی که اطلاع دارم در حال پیگیری هستند.

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: احکام بدوی که صادر شده است در برخی موارد سنگین است، امیدوارم دادگاه در مرحله تجدیدنظر بتواند نقض حکم داشته باشد.

صادقی تاکید کرد: باید از این دانشجویان حمایت حقوقی صورت گیرد آنان باید وکیل خوبی داشته باشند که بتوانند از خود دفاع کنند و در عین حال نیاز است رایزنی‌هایی با مقامات انجام شود.

وی افزود: با این دانشجویان که صحبت کردم تعدادی از آن‌ها می‌گفتند که در این تظاهرات‌ها حضور نداشتند و در جایی دیگری بودند و بیشتر برای این که جنبه پیشگیرانه داشته باشد بازداشت شدند،‌ البته‌ای عده قابل توجهی از آنان که ثابت شد در آن مکان‌ها نبودند آزاد شدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احکام صادر شده متناسب با جرم نیست، گفت: حتی اگر این دانشجویان در این اعتراضات حضور هم داشته باشند و این امر جرم تلقی شده باشد احکام صادره باید با جرم متناسب باشد که امیدوارم در دادگاه تجدیدنظر قضات به صورت مستقل در این خصوص عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز