خبرگزاری کار ایران

گزارش جالب تلگراف از بازی ایران و اسپانیا/ در حضور وووزلا، رونالدو و عجیب ترین هواداران دنیا

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۸۱۴

نشریه انگلیسی تلگراف به تمجید از تیم ملی ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا، نشریه انگلیسی «تلگراف» در پی شکست یک بر صفر شب گذشته (چهارشنبه) تیم ملی فوتبال ایران مقابل اسپانیا در گروه B جام جهانی 2018 روسیه، نوشت:

«اسپانیا یک بر صفر در کازان به پیروزی رسید، اما آنها به‌ندرت این‌چنین به‌سختی به پیروزی می‌رسند. ایران هم در سختکوشی گروهی‌‌اش فوق‌العاده بود. بازیکنان ایران مقابل حریف سطح بالای خود تمام توان خود را به‌اجرا گذاشتند و پس از سوت پایان بازی چندین بازیکن آنها به‌خاطر خستگی از تلاش قهرمانانه‌شان نقش بر زمین شدند.

در مورد هواداران ایران هم باید بگوییم که 20 هزار هوادار ایرانی حاضر در ورزشگاه در سطحی عجیب از تیم خود حمایت کردند. خیلی از آنها از تهران و با بوق‌های پلاستیکی‌شان به کازان آمده بودند، درست مثل اینکه جو جام جهانی 2010 دوباره تکرار شده است و در حالی که امید داشتیم آن نوع سروصدایی که در آفریقای جنوبی بود به تاریخ پیوسته باشد، اما این‌طور نبود و وووزلا بازگشته است. هیچ چیز هم نمی‌توانست این سر و صدا را خاموش کند، با وجود این، اگر تیمی در دنیا باشد که بتواند از عهده چنین هیجان هواداران حریف بربیاید، آن اسپانیا است.

هواداران ایران نیز به‌مانند تیم سرسخت‌شان، شرایط را برای اسپانیا سخت کردند، اما اسپانیا 81 درصد از مالکیت توپ و میدان را در نیمه اول از آن خود کرد. در 45 دقیقه اول، 6 بازیکن ایران در خط دفاعی جلوی علیرضا بیرانوند حضور داشتند و دیوار قرمز رنگ مستحکمی را شکل داده بودند. در صحنه‌ای که داوید سیلوا صاحب موقعیت شد و شوتی به‌سمت دروازه ایران زد، حداقل سه بازیکن ایران خود را در مسیر ضربه وی قرار دادند، این عملکرد تیمی بود که مصمم بود تا برای هدفی خاص تمام توانش را به‌میان بگذارد.

ایران از زمان جام جهانی قبلی در 22 بازی رسمی شکستی را متحمل نشده بود (آنها تنها در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در ضربات پنالتی مقابل عراق تن به شکست دادند) و در 18 بازی گلی دریافت نکرده بود. آنها نمایش حیاتی در این بازی از خود نشان دادند و طوری دفاع می‌کردند که انگار زندگی‌شان بسته به این بازی داشت.

اسپانیا در نیمه دوم برای شکستن مقاومت ایران پا به میدان گذاشت و چند موقعیتی هم روی دروازه تیم ملی خلق کرد. در ادامه شوت چکشی انصاری‌فرد به کنار تور دروازه اسپانیا خورد. در دقیقه 54 توپ در محوطه جریمه به دیه‌گو کاستا رسید و رامین رضاییان که قصد داشت توپ او را دفع کند، توپ را به پای کاستا زد که همان توپ دور از دستان بیرانوند به تور دروازه ایران چسبید. این گل را باید گلی کاملاً به‌سبک کاستایی خواند؛ چرا که روی جنگجویی و خوش‌شانسی محض به‌ثمر رسید.

در ادامه البته ایران شانس هم آورد که گل دوم را نخورد و  بازیکنان این تیم توپ را طوری روی خط دروازه مهار کردند که یادآور مبارزات کشتی‌کج بود. کی‌روش سرانجام دست به تغییر تاکتیک زد و علیرضا جهانبخش، تنها آسیایی‌ای را که موفق شده عنوان آقای گلی لیگ اردویژه هلند را از آن خود کند وارد زمین کرد و ایران سرانجام شروع به حمله کرد.

سعید عزت‌اللهی در ادامه دروازه داوید دخه‌آ را باز کرد، اما داور بازی را متوقف کرد تا از طریق کمک‌داور ویدئویی (VAR) صحنه را مرور کند و در نهایت گل آفساید و مردود اعلام شد. حساسیت به‌قدری بالا بود که یکی از اعضای کادر فنی کی‌روش به‌هنگام بازبینی صحنه گل از حال رفت و او را به بیمارستان منتقل کردند، هرچند او بعداً از بیمارستان مرخص شد. به هر حال ایران با تمام سختکوشی باشکوهش، کریستیانو رونالدویی نداشت که از هیچ برایش امتیاز به‌ارمغان بیاورد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز