خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

وقتی کودن‌هایی مثل نتانیاهو حرفی درباره تامین آب ایران می‌زنند، مردم خنده‌شان می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۶۵۶

وزیر دفاع تاکید کرد: کودن‌هایی مثل نتانیاهو وقتی حرفی درباره تامین آب و دوستی با مردم می‌زنند که مردم خنده‌شان می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر حاتمی در مراسم گرامیداشت مقام شهید چمران با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، گفت: من به مناسبت ایام سالگرد شهادت چمران تلاش کردم در جمع خانواده ایشان حضور یابم و اینجا در خدمت آنان بودم.

وی با نثار سلام و درود به شهیدان و خانواده آنان گفت: شهید چمران از مرداد سال ۵۸ وزیر دفاع بود و مدت کوتاهی در این مسئولیت بود.

وزیر دفاع گفت: شخصیت مصطفی چمران جامع و نمونه یک انسان مسلمان و مومن و الهی است و هر گوشه‌ای از زندگی او در اوج علم و رزمندگی و جنگ برای خدا و هنر و انسان دوستی بود.

وی افزود: او مدتی در وزارت دفاع بود، اسناد وزارت دفاع منتشر نمی‌شود اما اشاراتی به آن می‌کنم. اولین چیزی که در این اسناد به چشم می‌خورد این است که باید توجه کنیم که سال ۵۸ کشور و وزارت دفاع در چه وضعیتی بود. نیروهای مسلح به آن معنا انسجام نداشت و فرماندهان منصوب امام هنوز مستقر نشده بودند، عده‌ای فریاد انحلال ارتش را سر می‌دادند، سپاه شکل نگرفته بود، عده‌ای از تجزیه‌طلبی تا سهم‌خواهی‌های سیاسی را می‌خواستند. صنایع دفاع در حوزه دفاعی وابسته بود.  اما شهید چمران به عنوان یک دانشمند و رزمنده و بدون تجربه کار دولتی وارد وزارت دفاع شد. همه می‌گفتند برویم سلاح بخریم اما دکتر می‌گفت ببینید با داشته‌هایتان چه می‌توانید بکنید.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: در آن فصا آینده‌نگری راهبردی و تیزبینی و دقت شهید چمران بود که ما را کمک کرد، امام هم تصمیم گرفتند که ارتش بماند اما فشارها وجود داشت و مکاتباتی می‌شد که باید ارتش را حفظ کرد در این مکاتبات دوراندیشی شهید را می‌بینیم و می‌بینیم که انقلاب چقدر نیاز به دفاع و نیروی مسلح داشت.

این مقام نظامی تاکید کرد: بسیاری فشار می‌آوردند که قراردادها را نباید انجام دهیم اما شهید می‌گفتند باید انجام شود و برای احقاق حق جمهوری اسلامی در محاکم خیلی به درد خورد. شهید چمران به شدت با اشرافی‌گری مقابله کرده بود و اگر امکاناتی  بویی از اشرافی‌گری داشت آن را کنار می‌زد.

حاتمی گفت: آنچه پایه‌گذاری شد باعث شد آن را امروز به نقطه‌ای رساندیم که خار چشم دشمن است. این که فریاد می‌زنند باید حضور نظامی ایران را متوقف کرد منظورشان این است که ایران خلع سلاح شود، اما همانطور که این چهل سال طی شده، امروز مردم از این ناحیه احساس آرامش می‌کنند و ما به عنوان سربازان ملت راه شهید چمران را ادامه خواهیم داد.

وزیر دفاع اظهار کرد: امروز در عرصه‌های مختلف نظامی در نیروی زمینی و هوایی و دریایی اقتدار داریم. ما به دنبال جنگ نیستیم دنبال این هستیم که جنگی رخ ندهد و برای اینکه از جنگ پیشگیری کنیم باید قدرتمند و مقتدر باشیم. روزی که به ما حمله شد به این خاطر بود که دشمن در ما احساس ضعف می‌دید. اما امروز در اوج قدرت هستیم و در صنعت دفاعی و دانشگاهی و پژوهشی کشور پیش خواهیم رفت.

وی تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های شهید چمران، حضور و ارتباط با مردم بود و این ارتباط را همواره داشت و حفظ کرد و به نقش مردم در انقلاب همچون امام و رهبر انقلاب واقف بود و این درس مهمی است و کودن‌هایی مثل نتانیاهو وقتی حرفی درباره تامین آب و دوستی با مردم می‌زنند که مردم خنده‌شان می‌گیرد. شهید چمران می‌دانست انقلاب اسلامی یعنی مردم و مردم یعنی انقلاب اسلامی.

وزیر دفاع با اشاره به سیاست‌های امروز دشمنان در قبال ایران گفت: دشمنان در این جنگ اقتصادی هدفشان مردم است و می‌خواهند از مردم انتقام بگیرند و می‌خواهند مردم را مایوس کنند که دولتمردان نمی‌توانند کشور را اداره کنند و اینها تنها دایه مهربان‌تر از مادر هستند و مردم این را می‌دانند.

حاتمی افزود: یادمان نمی‌رود که داعش را علیه ما به راه انداختند و امروز با جنگ اقتصادی به سوی ما آمدند اما در کشور آمادگی است و دیروز جلسه سه قوه را دیدیم.

این مقام نظامی گفت: در اولین تجمعی که پیش خواهد آمد مردم جواب دشمن را خواهند داد و حاصل آن این که دشمن رو سیاه و عمق کینه مردم نسبت به آنها  بیشتر و مسئولان باورشان به مردم بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز