خبرگزاری کار ایران

در بازدید معاون وزیر از مرکز تربیت مربی مطرح شد:

تدوین برنامه آموزشی نظام‌مند در ارتباط با صنایع ضروری است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۲۹۸

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بازدید از مرکز تربیت مربی بر تدوین برنامه آموزشی نظام‌مند در ارتباط هدفمند با صنایع برای ارائه خدمات جدید آموزشی به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، سلیمان پاک سرشت روز گذشته، بیست و نهم خرداد ماه در بازدید از مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی وحرفه‌ای با تأکید بر تدوین برنامه نظام‌مند آموزشی در ارتباط با صنایع گفت: حرکت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هم‌راستای دانشگاه و صنعت نیازمند ارتباطی سازماندهی شده و مسنجم است.

وی در نشست با رؤسای دپارتمان‌های مختلف این مرکز گفت: مرکز تربیت مربی با وجود ظرفیت‌های ویژه باید به عنوان نقطه اتصال آموزش‌های فنی وحرفه ای  با دنیای تکنولوژی و تحولات جدید کسب‌وکار گام بردارد.

پاک‌سرشت افزود: خلاء فعالیت‌های پژوهشی در مرکز تربیت مربی مشهود است در حالی که  با وجود نیروی کارشناسی زبده و مربیان توانمند در دپارتمان‌های مختلف این مرکز مطالعات و پژوهش‌های کاربردی می‌توانند آموزش‌های ما را دگرگون کنند.

وی گفت: مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان مرکز کنترل، پژوهش و آموزش که مسئولیت تضمین کیفیت آموزش‌های ارائه شده و انطباق این آموزش‌ها با نیاز جامعه و پایش آموزش‌ها را برعهده دارد، می‌تواند اثربخشی لازم را داشته باشد. 

پاک سرشت با اشاره به وجود چنین مراکزی در کشو‌های توسعه یافته گفت: در کل نظام آموزشی کشور جای مراکز کنترل، پژوهش و آموزش خالی است و تنها این مرکز برای این ماموریت تاسیس شده است.

وی تصریح کرد: بررسی خلاءهای آموزشی، آینده پژوهی، آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و پایش آموزش‌ها از مأموریت‌های مهم مرکز تربیت مربی است.   

وی تأکید کرد: در حوزه بین‌الملل نیز مرکز تربیت مربی باید با تعاملات مستمر در جریان تحولات و رویدادهای روز دنیا باشد.

وی  گفت: ارتقای عملکرد مرکز تربیت مربی در تحقق رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و رسیدن به وضعیت مطلوب تأثیر مستقیم دارد.

وی در ادامه گفت: تسلط هریک از دپارتمان‌های آموزشی مرکز تربیت مربی بر فضای کسب‌وکار، تحولات تکنولوژی و نیازهای جامعه در حوزه مربوط به خود فاصله آموزش‌های ارائه شده با نیاز بازار کار و جامعه را کاهش می دهد.

وی با بیان این که عرصه آموزش در دنیا محدودیت‌های سایر حوزه‌ها را ندارد، گفت: رفع فاصله بین وضعیت موجود و مطلوب همت بلند همگی را می‌طلبد و مرکز تربیت مربی در دوره جدید تحول خود می‌تواند در تحقق رسالت اصلی آموزش‌های مهارتی با تضمین و پایش آموزش‌ها حتی به عنوان مرکز سنجش بین‌المللی آموزش‌های فنی وحرفه‌ای  تأثیرگذار باشد.

پاک سرشت افزود: در راستای مأموریت تحولی مرکز تربیت مربی برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با دپارتمان‌های مختلف مرکز را به صورت مستمر در برنامه خواهم داشت.

رضا باجولوند(سرپرست مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای) در نشست یاد شده به ارائه گزارش جامعی از عملکرد چند سال اخیر، تبیین برنامه‌های مرکز در سال جاری و راهکارهای پیشنهادی برای ارتقاء و توسعه فعالیت‌های مرکز تربیت مربی پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز