خبرگزاری کار ایران

مقام آمریکایی:

حمله به «البوکمال» کار اسرائیل بود

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۸۳۸

یک مقام امنیتی آمریکا اعلام کرد که حمله به مواضع ارتش سوریه در البوکمال کار اسرائیل است.

به گزارش ایلنا، یک مقام نظامی آمریکا، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، اعلام کرد حمله اخیر به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در شرق این کشور توسط اسرائیل انجام شده است.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، اظهار داشت که مواضع بمباران‌شده در روز یکشنبه در نزدیکی البوکمال، محل استقرار بسیاری از نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه بود.

اسرائیل هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد یکشنبه گزارش داد که یکی از مواضع نظامی در شهرک «الهری» در جنوب شرقی البوکمال هدف جنگنده‎های ائتلاف قرار گرفت.

یک فرمانده نظامی نیروهای هم‌پیمان دمشق نیز به رویترز گفته است، پهپادها که احتمالا آمریکایی بودند، مواضع نیروهای عراقی و نیروهای دولتی سوریه را بین البوکمال و «التنف» بمباران کردند.

با این وجود، سرگرد «جاش ژاکس» سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: «هیچ‌یک از نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا عملیاتی در نزدیکی البوکمال نداشته‌اند».

در همین حال، «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی در عراق) نیز اعلام کرده است، حمله هوایی آمریکا به موضع این گروه ۲۲ شهید و ۱۲ زخمی برجای گذاشت.

الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «یک هواپیما آمریکایی دو موشک به مرکز فرماندهی این گروه شلیک کرد که در اثر آن ۲۲ نفر شهید شدند».

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز