خبرگزاری کار ایران

حمله مجدد داعش به «البوکمال» سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۲۰۰

منابع وابسته به معارضان سوری اعلام کردند که عناصر گروه تروریستی داعش توانسته‌اند بخش‌هایی از شهر مرزی البوکمال در سوریه را به اشغال خود در بیاورند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، اعلام کرده که گروه تروریستی داعش، توانسته است بخشی‌هایی از شهر البوکمال را در استان دیرالزور سوریه که در مجاورت مرزهای عراق است، تصرف کند.

این گروه وابسته به معارضان سوری تصریح کرده است، عناصر داعش دست‌کم از ۱۰ عامل انتحاری برای حمله به البوکمال استفاده کرده‌اند.

«رامی عبدالرحمن» مدیر گروه مذکور مدعی شده، در این حمله که به نظر بزرگ‌ترین عملیات نظامی گروه تروریستی داعش از نوامبر سال ۲۰۱۷ تاکنون است، دست‌کم ۲۵ نیروی دولتی سوریه کشته شده‌اند.

به گفته عبدالرحمن، داعش هم‌اکنون بخش‌هایی از شهر را در کنترل خود دارد و نبرد به مرکز شهر کشیده شده است.

هنوز دولت سوریه به گزارش‌ها در خصوص تلفات درگیری در البوکمال واکنشی نشان نداده است.

البوکمال در حاشیه رود فرات و ۴۴۰ کیلومتری شرق پایتخت سوریه واقع است. ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن سال گذشته توانستند این منطقه را از تروریست‌های داعشی بازپس بگیرند.

گزارش‌ها حاکی‌ است که داعش‌ها یکشنبه گذشته نیز عملیاتی را در روستاهای حاشیه رود فرات و در فاصله بین البوکمال و مرکز استان دیرالزور انجام دادند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز