خبرگزاری کار ایران

در تحقیقات محققان مشخص شد؛

شناسایی ذرات باستانی در جو زمین که متعلق به ستاره های دنباله دار هستند

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۶۴۳

محققان موفق به شناسایی نمونه هایی از ذرات متعلق به ستاره های دنباله دار از جو کره زمین شده اند که گرد و خاک و برخی قطعات آنها نیز به دوران اولیه شکل گیری منظومه شمسی بازمی گردد.

به گزارش ایلنا به نقل از وی‌تری، محققان موفق به شناسایی نمونه‌هایی از ذرات متعلق به ستاره‌های دنباله دار از جو کره زمین شده‌اند که گرد و خاک و برخی قطعات آنها نیز به دوران اولیه شکل‌گیری منظومه شمسی باز می‌گردد.

ذرات یادشده در جو بیرونی کره زمین شناسایی شده‌اند و شناسایی آنها حاصل بررسی‌ها و آزمایشات آزمایشگاه ملی لاورنس برکلی در آمریکاست. این آزمایش‌ها تحت سرپرستی پژوهشگران دانشگاه هاوایی انجام شده است.

بررسی ترکیبات ذرات و گرد و خاک‌های یاد شده با استفاده از اشعه مادون قرمز و همین طور تجزیه و تحلیل شیمیایی آنها با استفاده از میکروسکوپ‌های الکترونی موجب دست یافتن به این نتایج شده است.

بر طبق این بررسی ذرات و مواد اولیه تشکیل دهنده منظومه شمسی به طور کامل مرکب از کربن، یخ و سیلیکات (آمورف) بوده‌اند. بخش عمده گرد و خاک مربوط به زمان شکل گیری منظومه شمسی امروزه از بین رفته و آنچه که امروزه باقی مانده حاصل محبوس شدن آن در بدنه شهاب سنگ های گوناگون بوده است.

پژوهشگران امیدوارند با تداوم این بررسی‌ها دریابند که چگونه این ذرات که برخی از آنها در مقیاس نانو هستند می‌توانند در کنار یکدیگر قرار گرفته و توده‌های عظیمی را تشکیل دهند؛ بدون آنکه نیازی به گرمای زیاد و ذوب کردن آنها به منظور متصل کردن و چسباندنشان به یکدیگر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز