خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های گیلان:

اشتغال در زندان گامی بزرگ برای تحقق کاهش جمعیت کیفری است

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۱۰۷

مدیرکل زندان‌های استان گیلان گفت: اشتغال در زندان یک گام بزرگ برای تحقق کاهش جمعیت کیفری است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید حمید حسینی مدیرکل زندان‌های استان گیلان از کانون اصلاح و تربیت استان و زندان زنان بازدید کرد.

حسینی در این بازدید با حضور در کارگاه اشتغال و حرفه آموزی ، با کلیه مددجویان مشغول بکار نسوان در خصوص شرایط کاری گفتگو کرد و گفت: برنامه‌هایی که در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت زندانیان در زندان‌ها استان در حوزه های فرهنگی، اشتغال ، حرفه آموزی و حمایتی اجراء می گردد با هدف آماده سازی برای بازگشت به جامعه و پیشگیری مجدد از وقوع جرم است و در بخش اشتغال و حرفه آموزی بدنبال این هستیم تا زندانیان در ایام حبس حرفه های مناسبی را یاد بگیرند و از طریق اشتغال بتوانند مایحتاج خود و خانواده را تامین کنند.

وی با اشاره به قراردادهای منعقد شده با بخش‌های خصوصی افزود: کارگاه های متعددی در سطح زندان‌های استان در سال گذشته ایجاد و زندانیان مشغول بکار هستند و کارگاه‌هایی که در بخش نسوان ایجاد شده از فعال‌ترین کارگاه های زندان‌ها است و در سال جدید توسعه کارگاه ها مد نظر است.

وی برنامه های حرفه آموزی و اشتغال در زندانها را مهمترین برنامه در جهت کاهش جمعیت کیفری برشمرد و گفت : بیکاری یکی از مهمترین علل ارتکاب جرم زندانیان است و با اشتغال و ایجاد در آمد پایدار برای زندانیان در ایام حبس و بعد از آزادی می توان از بازگشت مجدد زندانیان آزاد شده به زندان جلوگیری کرد و فضای زندگی تازه‌ای برای زندانی و خانواده وی ایجاد کرد تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته و زندانی نیز به توانمند بودن خود در جامعه بیشتر از گذشته پی خواهد برد.

سید حمید حسینی در پایان حرفه آموزی حین اشتغال را مهمترین اولویت این حوزه برشمرد و گفت: این موضوع به صورت فعال‌سازی کارگاه های اشغال از طریق کارآفرینان این حوزه در زندان‌ها اجرا و زندانیان علاوه بر اشتغال در یک رشته ، گواهینامه رسمی از سازمان فنی و حرفه ای نیز دریافت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز