خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین مطرح کرد:

ضرورت ساماندهی و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۰۶۰

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ساماندهی و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، صدیف بدری در بازدید از بازار تاریخی اردبیل به ضرورت ساماندهی و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تاکید کرد.

بدری با اذعان به اینکه گردشگری از محورهای توسعه استان است، اضافه کرد: از جمله جاذبه‌های شاخص بازار تاریخی اردبیل است که اقدام اداره کل میراث فرهنگی استان در مرمت بخش‌های مختلف بازار می‌تواند منجر به رونق اقتصادی و گردشگری بازار شود.

وی در خصوص پیگیری تامین اعتبار  احداث اولین نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی استان اردبیل نیز قول مساعد داد.

نادر فلاحی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: برنامه زمان بندی پنج ماهه برای مرمت این بخش از بازار تاریخی پیش بینی شده است.

وی با تاکید به اینکه مرمت بخش های مختلف بازار از مطالبات بازاریان است، اضافه کرد: عملیات مرمت در بخش های مختلف بازار در دست اجرا است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: عملیات مرمت سرای وکیل نیز در دست اجرا است که طی ماه های آینده به اتمام می رسد.

به گفته فلاحی در سرای دوگوچی نیز بررسی لازم جهت مرمت این بخش بازار از سوی کارشناسان صورت گرفته و تامین اعتبار مرمت آن پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: بازار تاریخی اردبیل از آثار شاخص معماری دوره سلجوقی تا صفویه است و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهر اردبیل همواره مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: اداره کل مرمت بخش‌های مختلف بازار را با جدیت دنبال می کند و ضروری است بازاریان نیز در پیشبرد برنامه ها یاری گر ما باشند.

وی گفت: در هفته های آتی عملیات مرمت سرای امام جمعه بازار تاریخی اردبیل آغاز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز