خبرگزاری کار ایران

جام جهانی 2018 روسیه/ مصاف مسی و یاران با ناشناخته های خطرناک

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۷۵۳

تیم ملی آرژانتین باید در اولین گام به مصاف ایسلند برود.

به گزارش ایلنا، تیمهای ملی فوتبال آرژانتین و ایسلند در اولین دیدار گروه D رقابت های جام جهانی از ساعت 17:30 دقیقه به دیدار هم می روند. آلبی سلسته برای شروعی قدرتمند باید از پس یکی از شگفتی سازان یورو 2016 بربیاید.

آرژانتین برای هفدهمین بار در این رقابت ها حاضر می شود. این تیم در 12 دوره اخیر حضور مداوم داشته و در 11 دوره موفق شده از گروه خود صعود کند و تنها ناکامی آنها به سال 2002 برمی گردد. آبی سفیدها در سال های 1978 و 1986 قهرمان جهان شده اند و حالا از آخرین موفقیتشان 32 سال می گذرد.

اما ایسلند. تیمی که برای اولین بار به جام جهانی رسیده و با 334 هزار نفر جمعیت، کوچکترین کشوری است که در طول تاریخ به این رقابت ها راه پیدا کرده است. آنها هیچ گاه مقابل آرژانتین بازی نکرده اند و حالا برای اولین بار این اتفاق رخ می دهد.

شاگردان هیمیر هالگریمسون در یورو 2016 تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفتند و فقط در برابر تیم میزبان یعنی فرانسه شکست خوردند و از گردونه رقابت ها کنار رفتند. آنها حالا با ستاره هایی چون گیلفی سیگوردسون، فینبوگاسون، بیارناسون و ... به دنبال خلق شگفتی در جهان هم هستند.

آلبی سلسته در 12 تا 15 بازی اخیر خود در مرحله گروهی جام جهانی به برتری رسیده است و آخرین باختشان به سال 2002 برمی گردد. این تیم در سه دوره اخیر به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی رسیده و حالا هدایتش به عهده خورخه سامپائولی است. کسی که آرژانتین را به سختی و در هفته آخر با درخشش مسی در کوئیتو به جام جهانی رساند. سامپائولی در دوره قبل سرمربی شیلی بود و با این تیم به جمع 16 تیم پایان رسید اما به تیم میزبان باخت. آرژانتین هم با آلخاندرو سابه یا تا فینال پیش رفت اما به آلمان باخت.

در نهایت به مسی می رسیم. کاپیتان آرژانتین که وعده داده اگر قهرمان نشود از تیم ملی کنار خواهد رفت. مسی در جام جهانی 5 گل زده و با سه گلی که رونالدو به اسپانیا زد؛ از او در تعداد گل نه در کل عقب افتاد و باید  برای اینکه فاصله شان زیاد نشود خیلی سریع به خودش بیاید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز