خبرگزاری کار ایران

جام جهانی 2018 روسیه/ جمعه موعود از راه رسید؛ سرشاخ یوزهای ایرانی و شیرهای اطلس در سنت پترزبورگ

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۵۷۲

تیم ملی ایران در اولین بازی جام بیست و یکم به مصاف مراکش می رود.

به گزارش ایلنا، سرانجام 25 خرداد از راه رسید و تیم ملی ایران باید از ساعت 19:30 دقیقه با قضاوت جونیت چاکر ترکیه ای به مصاف مراکش برود. این مسابقه در ورزشگاه سنت پترزبورگ آره نا به انجام می رسد.

ایران و مراکش شباهت های زیادی به هم دارند. هر دو تیم پنجمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می کنند. با این تفاوت که آخرین حضور تیم ملی به چهار سال قبل برمی گردد و تیم حریف آخرین بار در سال 1998 به این رقابت ها رسید.

هر دو تیم تا به اینجا در جام جهانی تنها یک برد داشته اند. مراکش در سال 1986 به مرحله دوم راه پیدا کرد اما ایران همیشه در مرحله گروهی حذف شده است. هیچ یک از این دو تیم در مسابقه اول خود در جام جهانی به برتری نرسیده اند.

ایران و مراکش بدون باخت به این رقابت ها راه پیدا کردند و خیلی سخت هم گل می خورند. شیرهای اطلس با سرمربی خود هجده بازی است که طعم باخت را نچشیده اند اما تیم ملی با کی روش در سال جدید دو برا مقبال تونس و ترکیه باخته اند.

هروه رنارد سرمربی فرانسوی مراکش تنها کسی است که توانسته با دو تیم مختلف یعنی زامبیا و ساحل عاج قهرمان جام ملت های آفریقا شود. این سرمربی برای اولین بار در جام جهانی شرکت می کند اما در سوی مقابل کارلوس کی روش برای سومین بار به این رقابت ها می رسد. او در سال های 2010 و 2014 با تیمهای پرتغال و ایران به این رقابت ها رسیده بود. او در هفت بازی قبلی خود یک برد، سه مساوی و سه باخت کسب کرده بود. تیمهای تخت هدایت او 8 گل زده اند و 5 گل خورده اند.

ایران تا به حال دو بار مقابل تیمهای آفریقایی رقابت کرده است که هر دو بار با نتیجه مساوی تمام شد. یک بار در سال 2006 مقابل آنگولا که به تساوی 1-1 رسیدیم و دیگر بار مقابل نیجریه در سال 2014 که مسابقه صفر بر صفر شد. در سوی مقابل کارلوس کی روش هم برای سومین دوره متوالی در بازی اول خود در جام جهانی مقابل تیمهای آفریقایی به میدان می رود. هر دو دیدار قبلی با نتیجه مساوی صفر بر صفر به اتمام رسیده است.

سعید عزت اللهی مهمترین غایب این مسابقه است. او نمی تواند به دلیل محرومیت در این بازی به میدان برود. نبیل دیدار هم در سوی مقابل به این مسابقه نمی رسد. با این حال اشرف حکیمی بازیکن تیم رئال مادرید فرصت حضور در این میدان را کسب کرده و مصدومیتش برطرف شده است. البته که حضور اشکان دژاگه هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز