خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان خبر داد:

رشد 9.5 درصدی تولید برق در نیروگاه شهید بهشتی لوشان

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۷۳۳

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: مقایسه میزان تولید انرژی برق نیروگاه شهید بهشتی لوشان در سال‌های 95 و 96 نشان می‌دهد که میزان تولید این نیروگاه در سال 96 نسبت به سال 95 ، 9.68 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا از رشت، عظیم بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی آسیب دیدن یکی از ترانس‌های اندازه گیری ولتاژ ژنراتور واحد یک نیروگاه لوشان که منجر به عملکرد راه های حفاظتی ژنراتور و خروج واحد شد و به دلیل اینکه ترانس مذکور قدیمی و از نوع خشک بوده و دارای نسبت تبدیل خاصی می باشد که در بازار موجودی نداشت، لذا کار ساخت ترانس مشابه در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: با استعلامات انجام شده توسط شرکت تولید نیروی برق لوشان ؛ شرکت نیروی رخش کردستان و چند شرکت خارجی ، اعلام آمادگی نمودند که نظر به حمایت از صنایع داخلی ، کار ساخت آن به شرکت ایرانی سپرده شد. که با ساخت ترانس و انجام تست های لازم ، ترانس مذکور به خوبی و با موفقیت مورد بهره‌برداری قرار گرفت. با ساخت ترانس اندازه گیری ولتاژ ژنراتور نیروگاه لوشان توسط متخصصان داخلی ضمن این که پایداری واحد با تجهیز جدید افزایش یافته است، نسبت به سفارش نمونه‌های خارجی صرفه جویی نیز صورت گرفته است.

 بلبل آبادی در خصوص رشد میزان تولید نیروگاه شهید بهشتی لوشان گفت: نیروگاه شهید بهشتی لوشان در سال 95؛  (1.495.602) مگاوات ساعت تولید داشت که این مقدار در سال 96 به 1.640.387 مگاوات ساعت افزایش یافت. به عبارتی  مقایسه میزان تولید انرژی برق نیروگاه شهید بهشتی لوشان در سالهای 95 و 96 نشان می دهد که میزان تولید این نیرو گاه در سال 96 نسبت به سال 95 ،   9.68 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، نیروگاه شهید بهشتی لوشان در استان گیلان و در کیلومتر ۹۰ جاده قدیم قزوین - رشت قرار دارد. ظرفیت تولید این نیروگاه ۳۶۰ مگاوات است که شامل ۲ واحد گازی۶۰ مگاواتی و ۲ واحد بخار ۱۲۰ مگاواتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز