خبرگزاری کار ایران

۲ منبع آگاه اعلام کردند:

ترامپ آماده افتتاح سفارت آمریکا در پیونگ‌یانگ است

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۶۲۹

این تنها یکی از چندین موضوعی است که می‌تواند در دیدار میان رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی مطرح شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دو منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، به پایگاه خبری «آکسیوس» گفتند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا آماده است روابط دیپلماتیک کشورش و کره‌شمالی را بهبود بخشد و حتی در پیونگ‌یانگ سفارت باز کند.

یک منبع در این‌باره گفت: «این قضیه بی‌تردید مورد بررسی قرار گرفته است. نگاه ترامپ به این قضیه این است که باید دید چه پیش می‌آید اما چنین گزینه‌ای روی میز است. البته که باید آن را در نظر بگیریم. هیچ گزینه‌ای نیست که در حال حاضر ترامپ از روی میز بردارد.»

این منابع تاکید کردند که این تنها یکی از چندین موضوعی است که می‌تواند در دیدار میان رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی مطرح شود و هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده و نمی‌توان هیچ انتظار مشخصی داشت، به‌ویژه آن‌که ترامپ در گذشته رویکردی تهاجمی نسبت به کره‌شمالی داشته است.

با این وجود، ایجاد دوباره روابط دیپلماتیک مطرح شده است، چه در نیویورک، چه در منطقه بی‌طرف میان دو کره و چه در سنگاپور.

این پایگاه خبری از این منبع نزدیک به کاخ سفید نقل کرد: «همه‌چیز بستگی به این دارد که او در مقابل چه پیشنهادهایی دریافت می‌کند. خلع تسلیحات هسته‌ای باید اتفاق بیفتد.»

این منبع افزود: «رئیس‌جمهوری آمریکا هر ایده‌ای را که به خلع تسلیحات هسته‌ای بینجامد درنظر می‌گیرد، در صورتی که قابل اثبات و رو به جلو باشد. ترامپ اجازه نمی‌دهد رهبر کره شمالی بازی‌اش بدهد. اما او عادت ندارد پیش از شروع احتمال اتفاق‌های گوناگون را در نظر بگیرد و آن را کاملا به روند مذاکرات موکول می‌کند.»

به گزارش آکسیوس، کاخ سفید از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده و اعلام کرده که درباره مباحث داخلی اظهارنظر نخواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز