خبرگزاری کار ایران

کوشا مطرح کرد؛

در حوزه وکالت نظام درجه‌بندی و دسته‌بندی تخصصی و موضوعی نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۰۶۱

نایب رئیس کانون وکلای مرکز گفت: در حال حاضر در حوزه وکالت نظام درجه‌بندی و دسته‌بندی تخصصی و موضوعی نداریم و این وضعیت به مردم و به جامعه وکالت ضرر وارد می‌کند

جعفر کوشا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره جلسه کانون وکلا با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که برای بررسی طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت تشکیل شده بود، گفت: این موضوع در جلسه بعد هم همچنان ادامه دارد به دلیل اینکه این جلسه مقدماتی بود لذا جلسه آینده هم بررسی خواهد شد که ما ببینیم این طرح پذیرش و آموزش را ما محور قرار دهیم یا یک اصلاحیه‌ای را که خود کانون مطرح کرده است را مورد بحث قرار دهیم یا نهایتا مجموعه‌ای بنویسیم. این مباحث در جلسات بعدی مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینه هدف از این طرح برای پذیرش و ورود افرادی به عنوان وکیل در جامعه وکالت است، یادآور شد: این طرحی ویرانگر است و به خصوص ما در بحث پذیرش مشکلات زیادی پیدا خواهیم کرد. مرکز پژوهش‌های مجلس باید نسبت به آن اظهارنظر کند ما نظرمان این است که این طرح را بررسی کنیم و اگر دیدیم که قسمت‌های مثبت این طرح کم است، ایرادات این طرح را بگوییم و طرح جامع دیگری را به جای آن بنویسیم.

نایب رئیس کانون وکلای مرکز خاطرنشان کرد: این بحث به کمیسیون رفته است و کمیسیون هم به مرکز پژوهش‌ها محول کرده است و حال این مرکز باید اظهارنظر کند. با توجه به اینکه ما هم می‌خواهیم بررسی شود باید نقاط مثبت و منفی آن را بررسی کنیم و بگوییم که به این دلایل قابل پذیرش نیست چون که درصد جذب آن خیلی بالا است.

کوشا تاکید کرد: این موضوع چون به عنوان طرح مطرح شده است حق طرح و قابلیت ارزیابی دارد اما مرکز پژوهش‌ها باید بررسی کند و نقاط ضعف و قوت آن را بررسی کند و جامعیت آن را باید به کمیسیون قضایی گزارش دهد و آن جا باید اشکالات رفع شود یا طرح دیگری جایگزین آن بشود.

این استاد حقوق قضا با تایید اینکه ما در حال حاضر در حوزه وکالت نظام درجه‌بندی و دسته‌بندی تخصصی و موضوعی نداریم و این وضعیت به مردم و به جامعه وکالت ضرر وارد می‌کند، عنوان کرد: در آن طرح جامعی که توسط خود کانون هم نوشته شده همه این موضوعات مورد توجه قرار گرفته است یعنی بحث تخصصی کردن و درجه بندی وکلا همه دیده شده است که البته باید به صورت جامع مورد توجه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز