خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت خبر داد:

تبدیل مدارس متروکه به کتابخانه‌های عمومی

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۷۸۴

فرماندار شفت گفت: مدارس متروکه و رها شده در مراکز دهستان‌ها به کتابخانه‌های عمومی تبدیل شود.

به گزارش ایلنا از شفت، نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شفت با حضور هادی نوری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در سالن میرزای شفتی فرمانداری برگزار شد.

محمدرضا محسنی فرماندار شفت در این نشست فرار رسیدن میلاد فرخنده کریم اهل بیت حضرت  امام حسن مجتبی(ع) را تبریک گفت و افزود: رمضان ماه خودسازی فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه همواره دنبال ساز و کار اجرایی برای رفع و کاستن مشکلات فرهنگ دوستان در شفت بوده‌ایم، افزود: اهدای زمین برای ساخت ساختمان کتابخانه‌های عمومی که با پیگیری و موافقت شورای‌شهر شفت حاصل شد را باید به فال نیک گرفت و این موضوع اتفاق مبارکی برای شهرستان شفت است .

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه کنار مسایل عمرانی و اجتماعی باید به فرهنگ توجه شود، افزود: فرهنگ موضوعی نیست که توسط یک نظام حاکمیتی به گونه‌ای الزام آور به جامعه تحمیل شود بلکه حاکمیت باید بستر اعتلای فرهنگ در همه حوزه ها را فراهم کند و آحاد مردم نیز در آن مشارکت کنند .

وی در ادامه  افزود: اگر بهترین کتابخانه‌ها برای شهروندان ساخته شود اما جامعه به ترویج فرهنگ کتابخوانی اهمیت ندهد این روند و سیاست ابتر خواهد ماند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه جبران عقب‌ماندگی‌های عمرانی و انباشت مشکلات شهرستان نیازمند زمان است، افزود: اگر پیگیری‌ها در زمان خود انجام و زیرساخت‌ها آماده می‌شد شهرستان شفت از بین 16 شهرستان گیلان تنها شهرستان کمتر توسعه یافته معرفی نمی‌شد.

وی در ادامه با بیان اینکه پمپاژ ناامیدی و القای یاس مشکلات جامعه را حل نخواهد کرد و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ایجاد امید با تشویق و تحسین کارهای پسندیده هستیم، افزود: مساعدت‌های شهرداران احمدسرگوراب و شفت برای پرداخت سهم نیم درصد درآمد ها به کتابخانه‌های عمومی قابل قدردانی است .

محسنی در پایان پیشنهاد داد: مدارس متروکه و رها شده در مراکز دهستان‌ها به کتابخانه‌های عمومی تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز