خبرگزاری کار ایران

انصاری در نطق میان دستور:

حال اقتصاد کشور اصلا خوب نیست/ عارف فضای انتخابات را واقعی‌تر کرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۶۶۸

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:حال اقتصاد کشور خوب نیست تاکید کرد: صادقانه باید اعتراف کنیم حال اقتصاد کشور، کشاورزان، فرهنگیان و سایر اقشار جامعه خوب نیست و این مسئله نیاز به ادله و استدلال ندارد چراکه همگان بر آن آگاه هستند ، اما لازم می دانم به چند شاخص مهم در اقتصاد ملی اشاره کنم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جریان صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی رضا انصاری در نطق میان دستور خود گفت: از آقای دکتر عارف صمیمانه تشکر می‌کنم که با شرکت در رقابت ریاست این دوره از مجلس موجب شکل گرفتن فضای رقابتی واقعی در انتخابات شدند، انتظار می رود آقای لاریجانی هم از ایده‌ها و پتاسیل‌های تمامی  فراکسیون‌ها در اداره مرکز پژوهش‌ها و سایر ارکان مجلس نهایت استفاده را ببرند.

نماینده مردم داراب با بیان اینکه حال اقتصاد کشور خوب نیست تاکید کرد: صادقانه باید اعتراف کنیم حال اقتصاد کشور، کشاورزان، فرهنگیان و سایر اقشار جامعه خوب نیست و این مسئله نیاز به ادله و استدلال ندارد چراکه همگان بر آن آگاه هستند ، اما لازم می دانم  به چند شاخص مهم در اقتصاد ملی اشاره کنم.

وی خاطرنشان کرد:: ایران در میان 25 کشور منطقه رتبه  18 را در زمینه چشم‌انداز محیط کسب و کار دارد، همچنین در میان 130 کشور در رابطه با ارتباط آموزش با مشارک اقتصادی و اشتغال آخرین رتبه آخر نصیب کشور ما شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن بااشاره به دیگر شاخص‌های مهم در اقتصاد ملی توضیح داد: همچنین براساس گزارش‌های معتبر جهانی باوجود آنکه ایران یک درصد از جمعیت جهان را دارا است اما تنها حدود یک دهم درصد از ثروت دنیا را در اختیار دارد بنابراین براساس این شاخص ایران بر خلاف آنچه که مکرر در اذعان تداعی می‌شود اصلا ثروتمند نیست.

 انصاری تصریح کرد: ایران اگرچه دارای منابع انرژی نسبتا فراوانی است اما با این وجود نیز نتوانسته با مدیریت این منابع در کشور خلق ثروت کند و تنها این انرژی را استخراج فروخته و مصرف کرده ایم

وی  از حجم نقدینگی به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های مهم در این خصوص یادکرد و  ادامه داد: حجم نقدینگی کشور به عدد یک تریلیون و پانصد هزار میلیارد تومان نزدیک شده و با سرعت فزاینده‌ای در حال رشد است و این رشد علامت سیل تورمی همراه با رکود در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط علائم مشاهده شده مبتنی بر سیاست کنترل قیمت در کشور است، ادامه داد: به دولتمردان متذکر می‌شوم این سیاست نه تنها شفابخش درد اقتصاد ایران نخواهد بود بلکه درمان دردهای آینده اقتصاد کشور را نیز سخت‌تر خواهد کرد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس یاداور شد: به تعبیر یکی از اقتصادان‌های معروف دنیا اتخاذ این نوع سیاست برای مواجهه با قول نقدینگی اقتصاد را به انفجار نزدیک می‌کند لذا وضعیت اقتصاد کشور براساس مطالعات و مشاهدات کمی نگران‌کننده است.

نماینده مردم داراب با اشاره به مسئله اشتغال افزود: با این وجود سوال این است که منابع این سرمایه‌گذاری از کجا باید تامین شود لذا باید اعتراف کرد با توجه به شرایط موجود سرمایه‌گذاری خارجی آنگونه که ما در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده قابل تحقق نیست.

انصاری با بیان اینکه در حوزه داخل کشور نیز شرایط برای سرمایه گذاری و کسب و کار برای بخش خصوصی داخلی فراهم نیست، گفت: مطالعات نشان می‌دهد که راه حل این است که سرمایه در اختیار شرکت‌های دولتی و شبه دولتی است نزدیک به عدد 1000 میلیارد تومان است که اگر با نرخ بازده 10درصد نیز حساب کنیم باید سالانه 100 میلیارد تومان درآمد برای کشور خلق کنیم.

وی به رئیس و هیات رئیسه جدید مجلس پیشنهاد داد که به مرکز پژوهش‌ها دستور دهند برای این مطالعات جدی انجام دهند.

انصاری  با تذکر به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور، گفت: وضعیت دارو در کشور نگران‌‎کننده است.

نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی با تذکر به وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: جاده‌های استان فارس همچنان رتبه اول کشته‌های کشور را دارد با این وجود وزارتخانه کمترین سهم قیر را به استان فارس تعلق داده است، امیدواریم این مسائل مرتفع شو

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز