خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

توجه به آسیب‌های اجتماعی ناشی از زندان یک ضرورت ملی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۵۲۸

فرماندار آستارا گفت: توجه به آسیب های اجتماعی ناشی از زندانی شدن افراد یک ضرورت ملی است که همه جامعه باید به آن توجه داشته باشند.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در مراسم گلریزان آزادی زندانیان غیر عمد آستارا گفت: این آسیب ها از ابعاد مختلف قابل بررسی است و نقش مهمی در تهدیدات اجتماعی در جامعه دارد که باید با فراگیر شدن حس مسئولیت اجتماعی نسبت به آن اقدام کرد.

وی اضافه کرد: مهمترین آسیب ها در این زمینه متوجه خانواده زندانیان است که به دلیل شرایط سخت اجتماعی و درگیر بودن با مشکلات زندان، کانون خانواده مورد تهدید قرار گرفته که می تواند در توسعه ناهنجاری های اجتماعی بسیار حائز اهمیت باشد.

وی اضافه کرد: مسلما هیچ کس نمی خواهد در جامعه ای زندگی کند که در آن انحراف و انحطات است چون تمام آن مشکلات بر میگردد به تک تک افراد واگر بتوانیم یک زندانی را از زندان خارج کنیم یعنی توانسته ایم مجموعه ای از آسیب های اجتماعی را که در کشور و استان و شهرستان وجود دارد کم کنیم.

وی با اشاره با تاثیرات اقتصادی ناشی از حضور زندانی در زندان در کنار سایر اثرات منفی اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: اگر آمارهای وجود زندانی در زندان را بیان کنند شاید اثرات اقتصادی آن برای عزیزان فعالان اقتصادی قابل درک و فهم بیشتری باشد و ما وقتی حساب میکنیم میبینم هزینه های زیادی را برای نگهداری زندانی های غیر عمد مالی میپردازیم که با نوع برخورد ها وسود و فایده سازگار نیست حالا بماند که هزینه های خانواده های اینها که متحمل میشوند که مهمترین ان هزینه اجتماعی است بیشتر است مثلا فرزندی که از پدر و مادرش دور است همسری که به هر شکلی سرپرست خانواده اش بالای سرش نیست چه اتفاقی می افتد.

وی گفت: با هرنوع افزایش بزهکاری مطمئن باشید در زندگی همه ما ازمدیران تا سایر فعالان در جامعه و شهروندان که در حوزه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی فعال هستند تاثیر گذار است چون این ناهنجاری های تولید شده می تواند امنیت اجتماعی و عمومی را دچار چالش کند.

وی افزود: هرچقدر پول و سرمایه داشته باشیم اگر در جامعه ای هستیم تهدیدات اجتماعی و امنیتی وجود اشته باشد مسلما در رونق کسب و کار ها نیز تاثیر خواهد گذاشت و در ارتقای شغلی نیز اثر می گذارد و همه این ها بر میگردد به اینکه ما باید به این موضوع باهم و یکجا بنگریم.

رنجکش ادامه داد: اگر اتفاق خوبی در این جامعه می خواهد بیافتد باید همه مسئولیت پذیر باشیم و اگر هم اتفاق بدی افتاد کسی آسیبی دید و مشکلی ایجاد شد مسئولیت این آسیب بر گردن همه ماست چون همه زیر یک چتر و سقف زندگی میکنیم و حس مسئولیت پذیری ما باید این را ایجاب بکند که در موضوعات اجتماعی هم اثر بخش باشیم.

وی ضمن تشکر از مجموعه اقداماتی که در آستارا برای آزادی زندانیان انجام شده است اظهارداشت: از مجموعه اقدامات مردم فهیم شهرستان که برای ارتقای آستارا انجام می دهند بویژه دغدغه هایی که در حوزه اجتماعی مطرح است واین جمع هم امشب دور هم جمع شده تا گوشه ای از این دغدغه ها را جبران کند تشکر می کنم وامیدوارم در مسیری که در رفع نگرانی هایی که در حوزه زندان تعیین شده بتوانیم گوشه ای از این مشقات اجتماعی را جبران کنیم.

وی ادامه داد: در فرهنگ اجتماعی جامعه حس نوع دوستی و خیر خواهانه جاری است و اگر این باور نبود ما اینجا جمع نمی شدیم به دلیل اینکه جدای از اینکه هرکدام چه در دستگاه حاکمیتی و یا خارج حاکمیتی مسئولیت هایی داریم ، آن چیزی که محور قرار گرفته و مارا در کنار هم قرار داده حس مسئولیت اجتماعی است و احساس اینکه هرکدام ازما در مقابل جامعه مسئول هستیم و اگر جامعه ما ارتقا پیدا کند به واسطه مسئولیت پذیری ما است و اگر خدایی نکرده لغزشی در آن ایجاد شود باز هم بر می گردد به نوع نگاه و مسئولیت اجتماعی، باید بپذیریم که در این جامعه ما هستیم که می‌توانیم جامعه را ارتقا بدهیم؛ می‌توانیم جامعه را رشد بدهیم یا می توانیم با بی تفاوتی موجب افزایش چالش های آن شویم.

وی گفت : با توجه به احساس مسئولیت اجتماعی که در آستارا وجود دارد این جمع در اینجا هستند و در واقع این جشن گلریزان به نوعی جشن نیکوکاری است که امیدواریم با حمایت هایی که عزیزان خواهند کرد وبرنامه ریزیهایی که عزیزان در ستاد دیه ودر بحث آزادی زندانیان دارند بتوانیم آن دسته از زندانیان را که به هر دلیلی غفلتهایی در زندگی آنها اتفاق افتاده و دچار آسیب شده اند به کانون گرم خانواده برگردانیم و این کانون خانواده را گرمتر بکنیم و امید را در جامعه بیشتر کنیم تا بتوانیم چالش های اجتماعی را برطرف کنیم.

وی همچنین یادآور شد: باتوجه به اینکه در بین زندانیان شهرستان زنان نیز وجود دارند با اولویت قراردادن آزادی بانوان زندانی که بنا به دلایل اقتصادی دچار مشکل زندان هستند این افراد را نیز به کانون خانواده‌های‌شان بازگردانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز