خبرگزاری کار ایران

تلویزیون دولتی اسرائیل مدعی شد؛

توافق محرمانه رژیم صهیونیستی و روسیه برای عقب‌نشینی نیروهای حاضر در سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۱۲۹

به ادعای رسانه های رژیم صهیونیستی، در توافق صورت گرفته بین تل آویو و مسکو، اسرائیل پذیرفته که نیروهای ارتش سوریه به مرزهای بلندی‌های جولان برگردند و در عوض روسیه تضمین کرده که نیروهای خارجی از این منطقه عقب‌نشینی کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از «تایمز آو اسرائیل»، رژیم صهیونیستی و روسیه به توافق محرمانه‌ای در مورد عقب‌نشینی نیروهای ایرانی از مرزهای منطقه جنوبی سوریه دست پیدا کرده‌اند. 

روز دوشنبه تلویزیون دولتی رژیم صهیونیستی مدعی شد: اورشلیم و مسکو پیام‌های متعددی درباره سر آمدن صبر آنها از حضور نیروهای نظامی در سوریه مخابره کرده‌اند. 

به ادعای این رسانه در این توافق، اسرائیل پذیرفته که نیروهای ارتش سوریه به مرزهای بلندی‌های جولان برگردند و در عوض روسیه تضمین کرده که نیروهای ایرانی و حزب الله از این منطقه عقب‌نشینی کنند.

این رسانه رژیم صهیونیستی در ادامه نوشت: روسیه هم در امتداد این توافق از همه نیروهای خارجی خواسته که سوریه را ترک کنند. این شامل نیروهای ایرانی، لبنانی ، آمریکایی و ترکیه‌ای نیز می‌شود.

بر اساس این گزارش این توافق روز جمعه به صورت تلفنی بین «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه اسرائیل و همتای روس او نهایی شده است. لیبرمن قرار است هفته آینده به مسکو سفر کند. 

«سرگئی لاورف» وزیر خارجه روسیه، روز گذشته اعلام کرد همه نیروهای نظامی به جز نیروهای ارتش سوریه باید مرزهای مشترک سوریه با اردن و اسرائیل را ترک کنند. 

به گزارش «هداشات نیوز»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بعد از اظهارات «لاوروف» مدعی شد: اسرائیل به حضور نظامی ایران در هر نقطه سوریه اعتراض دارد. 

دفتر «نتانیاهو» به این رسانه گفته: اسرائیل علاقه‌ای به توافق‌های منحصر به یک بخش ندارد و حضور نظامی ایران در سراسر سوریه باید حذف شود. 

بر اساس این گزارش توافق میان مسکو و رژیم صهیونیستی شامل بندی است که به اسرائیل حق ادامه اقدامات علیه فعالیت‌های نظامی ایران در سوریه را می‌دهد. 

«هداشات نیوز» به نقل از یک منبع دیپلماتیک مدعی شده که بر اساس این بند، اسرائیل این توافق را موفقیتی در راستای جلب حمایت روسیه و آمریکا از مواضع آنها در قبال حضور ایران در سوریه تلقی می‌کند. 

یک منبع رژیم صهیونیستی مدعی شده توافق حاصل بدان معناست که اسد تقریبا همه سوریه را تحت حفاظت روسیه و توافق اسرائیل بعد از هشت سال جنگ داخلی در دست گرفته است.

این مقام رژیم صهیونیستی که نامش برده نشده مدعی شده اسد یک هیولاست؛ او کسی است که مردم خود را قتل عام کرده اما این موضوعی است که به جامعه جهانی و کشورهای عربی مربوط است. ما نمیتوانیم جهان را اصلاح کنیم؛ اسرائیل باید امنیت خودش را تضمین کند. 

به ادعای «تایمز آو اسرائیل»، بیانیه روسیه در مورد محدودیت نفوذ ایران  و نیروهای نیابتی اش به معنای توجه به نگرانی های اسرائیل از فعالیت های ایران در مرزهای شمالی اسرائیل است.

اظهارات لاورف بعد از گزارش روز دوشنبه «هاآرتص» که گفته بود روسیه آماده است نیروهای ایران ومتحدانش را از ترس ادامه حملات اسرائیل و تضعیف اسد در سوریه از مرزهای شمالی اسرائیل دور نگه  دارد. 

بر اساس این گزارش «لیبرمن» قرار است فردا( چهارشنبه) برای دیدار با همتای روسی خود به مسکو سفر کند.

شاگای زوریل یکی از مدیران وزارت اطلاعات این رژیم روز  دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران مدعی شد: معتقد است که حوادث اخیر کشورهایی نظیر روسیه را توجیه کرده که سنگرسازی  های ایران در سوریه ارزشش را ندارد. اگر این فرصت را غنیمت شمرده نشود و نیروهای مورد حمایت ایران عقب نشینی نکنند ما با ایران درگیر می شویم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز