خبرگزاری کار ایران

یک رسانه رژیم صهیونیستی مطرح کرد؛

اخبار ضد و نقیض درباره تعداد شهدای حمله شب گذشته به سوریه

کد خبر : ۶۱۷۹۴۱

تایمز آو اسرائیل مدعی شد گزارش‌های ضد و نقیض درباره تعداد تلفات حمله شب گذشته به سوریه منتشر شده است.

به گزارش ایلنا، تایمز آو اسرائیل، حمله موشکی شب گذشته علیه سوریه به دو مرکز استان حماه ۲۶ کشته برجای گذاشت که بیشتر آنها ایرانی بوده‌اند.

این رسانه رژیم صهیونیستی به نقل از گروه موسوم به گروه ناظر بر حقوق بشر سوری این حملات را به اسرائیل نسبت داده و گفته‌اند به احتمال زیاد این حملات علیه پایگاه چهل و هفتم در حماه توسط اسرائیل صورت گرفته است.

رامی عبدالرحمان رییس مرکز بریتانیایی دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان مدعی شد: دست کم ۲۶ نفر در اثر این حمله جان خود را از دست داده اند که این شامل چهار نفر سوری است. دیگر مبارزانی که به شهادت رسیده‌اند، بیشتر از میان ایرانی‌ها بوده‌اند.

وی گفته با توجه به ماهیت هدف، احتمالا این حمله توسط اسرائیلی‌ها صورت گرفته است. این حملات یک پایگاه هوایی را در نزدیکی استان حلب جایی که موشک‌های زمین به زمین در آن نگهداری می‌شود را هدف گرفته است.

بر اساس این گزارش رسانه‌های دولت سوریه حمله شبانه را از جانب موشک‌های دشمن خوانده و هیچ اشاره‌ای به تلفات و اینکه چه کسی مسئول آن بوده نکرده‌اند.

این رسانه اسرائیلی مدعی شده گزارش‌های ضد و نقیضی درباره تعداد تلفات این حملات شنیده می‌شود؛ به ادعای رادیو اسرائیل مقامات نیروهای معارض سوری مدعی به شهادت رسیدن ۱۸ ایرانی شدند. دیگر گروه‌های معارض تعداد کل شهدا را ۳۸ نفر تخمین زده‌اند.

این رسانه رژیم صهیونیستی مدعی شد: در حالی که بسیاری از گروه‌ها اسرائیل را مسئول این حملات می‌دانند، «تشرین» سایت خبری دولت سوریه گفته حمله شب گذشته کار نیروهای بریتانیایی و آمریکایی بوده است. نیروهای غربی ۹ موشک بالستیک را از پایگاه‌های نظامی شان در شمال اردن شلیک کردند که به اهدافی در حماه و حلب اصابت کرده است.

تایمز آو اسرائیل مدعی شد: دیگر اخبار مدعی‌اند که حملات توسط بمب افکن‌ها شلیک شده و منابع نزدیک به حزب الله این حملات را از جانب اسرائیل می‌دانند.

بر اساس این گزارش هیچ بیانیه رسمی از سوی آمریکا و بریتانیا در مورد این حمله صادر نشده است. نیروهای هوایی اسرائیل بر اساس قواعد هیچ اظهارنظری درباره فعالیت های برون مرزی نمی‌کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این حملات را توسط موشک‌های دشمن به اهدافی در حما و حلب خوانده و هیچ اشاره ای به ماهیت حمله کننده نکرده است.

گروه ناظر بر حقوق بشر سوری این حملات را تایید کرده و مدعی شده نیروهای ایرانی در این دو پایگاه مستقر بوده اند.

بر اساس گزارش این رسانه، رژیم صهیونیستی، با توجه به گزارش لرزه‌نگاری و مشاهده موج انفجار که از چندین کیلومتر دور تر دیده می‌شد، تاسیسات حماه یک انبار سلاح را در اختیار داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز