خبرگزاری کار ایران

در دهلی نو انجام شد؛

رایزنی وزرای خارجه ایران و هند در زمینه‌‌‌‌های مالی، انرژی، کشتیرانی، استفاده از پول ملی و چابهار

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۸۷۲

وزیران امور خارجه ایران و هند با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف که در صدر یک هیات بلندپایه اقتصادی و سیاسی و به دعوت همتای خود از هند دیدار می‌کند، بعد از ظهر امروز با سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار وزیر امور خارجه هند با اشاره به اهمیت برجام حمایت قاطع هند از تداوم اجرای آن را مورد تاکید قرار داد.  

ظریف نیز ضمن قدردانی از مواضع اصولی هند در حمایت از برجام گزارشی از تلاش‌‌‌‌های انجام شده برای تداوم برجام و حفظ آن بیان کرد.

وی ادامه داد: مناسبات ایران و هند همواره در سطح بسیار خوبی در زمینه‌‌‌‌های سیاسی و اقتصادی قرار داشته است و سران دو کشور تفاهم‌‌های بسیار خوبی برای توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی داشتند.

در ادامه طرفین درخصوص افزایش همکاری‌‌‌‌ها در زمینه‌‌‌‌های بانکی، انرژی، تجارت، بیمه، کشتیرانی، استفاده از پول ملی، پروژه‌‌های چابهار، راه‌‌‌آهن چابهار - زاهدان مذاکره و گفت‌وگو کردند. 

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در ضیافت شام نیز درخصوص مهمترین موضوعات منطقه‌‌‌‌ای و بین‌‌‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز