خبرگزاری کار ایران

محمودی تاکید کرد:

لزوم مدیریت منابع آبی و مدیریت مصرف بهینه آب در شهرستان اهر

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۸۶۶

فرماندار اهر بر لزوم مدیریت منابع آبی و مدیریت مصرف بهینه آب در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، زاهد محمودی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر ضمن تاکید بر لزوم مدیریت منابع آبی و مدیریت مصرف بهینه آب در این شهرستان، گفت: شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر تلاش می کند تا بدون هیچ مشکلی از بحران کم آبی عبور کند که خوشبختانه در بین مسئولان و مردم اتحاد و اتفاق نظر در راستای مدیریت منابع آبی وجود دارد.

وی اظهار داشت: شهرستان اهر جزو شهرستان‌هایی است که با بحران کم آبی و خشکسالی مواجه شده و اگر شرایط فعلی تداوم یابد سد ستارخان با چالش هایی روبرو می شود.

فرماندار اهر با اشاره به اینکه سعی و تلاش شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر این است که بحران کم آبی با برنامه ریزی و مدیریت صحیح به تنش تبدیل نشود، افزود: نباید اجازه دهیم مشکل کم آبی مردم را رو در روی همدیگر قرار دهد و با منابع موجود آب شرایط فعلی را مدیریت کنیم.

محمودی با بیان اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط طبق دستورات قبلی این شورا برای هر لحظه جهت مدیریت منابع آبی شهرستان اهر برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: نظر اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر بر این است که منابع آبی موجود در پشت سد ستارخان بر اساس اولویت‌بندی مدیریت شود که همین امر باعث شد تا برنامه هایی برای مدیریت منابع آب تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که وظیفه داریم سعی می‌کنیم تا انتظارات به حق مردم اجابت شده و برای هر میزان آبی که در سد ستارخان وجود دارد برنامه داشته باشیم تا با مدیریت صحیح بتوانیم بحران کم‌آبی را پشت سر بگذاریم.

فرماندار اهر در ادامه خواستار عملیاتی کردن مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط شد و گفت: برنامه‌های عملی مدیریت منابع موجود آب در سد ستارخان بر اساس میزان آب موجود تغییر می‌کند و هر اندازه ای که آب موجود داشته باشیم بر مبنای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر با تأکید بر اینکه به لحاظ بارش‌های اخیر، فعلاً اراضی زارعی و باغی نیازی به آبیاری ندارد و رهاسازی آب از سد ستارخان با تأخیر انجام گیرد، افزود: هرگونه رهاسازی آب از سد ستارخان اهر صرفاً با مصوبه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان انجام خواهد گرفت.

محمودی در پایان بر ضرورت لایروبی کانال‌ها و شبکه‌های آب‌رسانی از سوی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی تأکید کرد و بیان داشت: برای جلوگیری از تبخیر آب، انتقال سریع و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز لازم است تا کانال انتقال آب به باغات قطره‌ای اهر سرپوشیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز