خبرگزاری کار ایران

علی باستی خبر داد:

توسعه نظام علمی و فناوری با رویکرد بومی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۸۵۶

رییس پارک علم و فناوری گیلان از توسعه نظام علمی و فناوری با رویکرد بومی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ علی باستی در آیین تکریم و معارفه رییس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به سیاست‌های سند جامع علمی کشور اظهار کرد: سند آینده علمی کشور باید بر محور دانایی و علم تنظیم شود.

وی علم و پژوهش را از حلقه‌های متصل به هم عنوان کرد و گفت: در اسلام بر علم سودرسان تاکید شده و علم سودرسان همان علمی است که بر مبنای نیازهای جامعه تعریف شده باشد.

باستی توسعه منابع انسانی، توسعه منابع مالی، توسعه مشارکت همکاری ملی و بین المللی و توسعه نظام علمی و فناوری با رویکرد بومی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار دوره مدیریتی جدید عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر پژوهش و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید شده، افزود: باید در راستای توسعه کارآفرینی و نتایج بوجود آمده از علم و دانش تلاش‌های زیادی در استان انجام گیرد.

باستی بر استفاده از خرد جمعی و ظرفیت شورای پارک علم و فناوری گیلان تاکید کرد و گفت: عدم وجود صندوق پژوهش و فناوری یکی از مشکلات استان در حوزه پژوهش است.

رییس پارک علم و فناوری گیلان  با تاکید بر اینکه گیلان دارای بیشترین مراکز پژوهشی است، یادآور شد: نرخ بالای بیکاری در استان یکی از تهدیدات است که می‌توان آن را به فرصت تبدیل کرد.

 باستی زیرساخت‌های استان در برخی زمینه‌ها مناسب نیست، خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های پارک علم و فناوری در گیلان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دوره مدیریتی جدید است.

رییس پارک علم و فناوری گیلان بر ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در استان تاکید کرد و گفت: برون‌سپاری در دستور پارک علم و فناوری گیلان قرار می‌گیرد و در این راستا از خدمات دولت الکترونیک نیز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز