خبرگزاری کار ایران

صدراعظم اتریش:

آمریکا بیش از پیش غیرقابل‌ اطمینان شده است/ اروپا باید متحد بماند

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۷۵۹

صدراعظم اتریش تصریح کرد که از دیدگاه وین، آمریکا نسبت به گذشته غیرقابل اعتمادتر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از فایننشال‌تایمز، «سباستین کورتز» صدراعظم اتریش، در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت که «ایالات متحده در نظر ما بیش از پیش غیرقابل‌ اطمینان» شده است. وی افزود که «مهم‌ترین مساله این است که اروپا متحد باقی بماند».

سباستین کورتز گفت که کشورش می‌تواند «پلی» میان اروپای غربی و کشورهایی چون مجارستان و لهستان باشد. وی همچنین درباره تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه گفت که این اتحادیه «باید در این فرایند نرمش بیشتری نشان دهد،‌ البته این به معنی کوتاه آمدن از اصول خود نیست».

وی همچنین خواستار کاهش تنش میان مسکو و واشنگتن شد و عنوان کرد که کشورش حاضر است به‌عنوان میانجی غرب و روسیه عمل کند. کورتز همچنین گفت که اتریش همواره روابط خوبی با روسیه داشته و خواستار ادامه گفت‌وگوها است. 

سباستین کورتز در رابطه با مسئله برگزیت گفت که کشورش از این مسئله «بسیار ناراحت» است. صدراعظم اتریش مصرانه تاکید کرد که «ما باید به توافقی» برسیم که در آن روابط بریتانیا و اتحادیه اروپا «تا سرحد ممکن نزدیک بماند». اتریش یکی از تامین‌کنندگان بودجه اتحادیه اروپا است و صادرات زیادی در چارچوب این اتحادیه دارد. 

با این وجود، کورتز از شیوه پیشبرد مذاکرات برگزیت با «مایکل بارنیر» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در رابطه با خروج بریتانیا از این اتحادیه، ابراز «رضایت» کرد. 

وی همچنین از سیاست‌های سخت‌گیرانه کشورهایی چون مجارستان در رابطه با مسئله پناهجویان دفاع کرد که بسیار از اعضای اتحادیه اروپا با آن مخالف بودند: «دو سال پیش، بسیاری کشورها مجبور به تغییر سیاست‌های خود شدند و چنانچه باقی کشورها صادق بودند، اعلام می‌کردند که سیاست‌های‌شان در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ اشتباه بود و نه‌تنها از مشکل پناهجویان نکاست بلکه به آن دامن هم زد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز