خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه لهستان:

مسائل اقتصادی در مذاکرات اتحادیه اروپا درباره ایران تقدم دارد/ باید به ملاحظات امنیتی آمریکا توجه کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۱۲۶

وزیر خارجه لهستان با اشاره به عملکرد کمپانی‌های اروپایی بعد از امضای توافق هسته‌ای و ورود به بازار ایران گفت: لهستان حس می‌کند ملاحظات اقتصادی در گفت‌وگوهای اتحادیه اروپا تقدم پیدا کرده‌است. در خلال مذاکرات در اتحادیه اروپا، ما بر نیاز به لحاظ کردن انگیزه‌های آمریکا و همدلی بیشتر با آنها هم تاکید کردیم.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزیر خارجه لهستان روز گذشته گفت: در حالیکه اتحادیه اروپا در مورد چگونگی برخورد با تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی تصمیم‌گیری می‌کند، باید به نگرانی‌های امنیتی آمریکا که به خروج از توافق هسته‌ای منجر شد توجه بیشتری داشته باشد. 

«جکک زاپوتوویز» وزیر خارجه لهستان گفت: «ورشو که یک متحد بی قید و شرط واشنگتن است اما هنوز تصمیمی درباره بازگشت محدودیت‌ها نگرفته‌است. این تصمیم به طور بالقوه دارای پیچیدگی‌هایی است که نیاز به حمایت ۲۸ عضو اتحادیه اروپا دارد.»

وی گفت: «ما باید فکر کنیم. هنوز زمان باقی است. این به آن معنا نیست که ما حس نمی‌کنیم بخشی از اتحادیه اروپا در این مبحث هستیم. ما هنوز منتظریم ببینیم سایر اعضای اتحادیه چطور عمل می‌کنند.»

وزیر خارجه لهستان با اشاره به عملکرد کمپانی‌های اروپایی بعد از امضای توافق هسته‌ای و ورود به بازار ایران گفت: لهستان حس می‌کند ملاحظات اقتصادی در گفت‌وگوهای اتحادیه اروپا تقدم پیدا کرده‌ است. در خلال مذاکرات در اتحادیه اروپا، ما بر نیاز به لحاظ کردن انگیزه‌های آمریکا و همدلی بیشتر با آنها هم تاکید کردیم. 

بر اساس گزارش رویترز، ورشو به دنبال دریافت ضمانت‌های امنیتی از آمریکا به عنوان سیاست بازدارندگی در برابر روسیه است.

وزیر خارجه لهستان به رویترز گفته که اعضای اتحادیه اروپا باید در مذاکراتشان به معضلات امنیتی درباره سیاست‌ در قبال ایران نظیر ادعای فزاینده روسیه نسبت به شرق اروپا توجه بیشتری داشته‌باشند. 

وی گفت که شاید به نظر رابطه مستقیمی وجود نداشته باشد اما دیگر معضلات امنیتی باید حل و فصل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز