خبرگزاری کار ایران

برآورد کارشناسان بین‌المللی خواب:؛

نزدیک به 1 میلیارد نفر در سراسر جهان آپنه خواب دارند

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۴۸۴

کارشناسان بین المللی خواب در تازه‌ترین پژوهش‌های آماری خود دریافتند، نزدیک به یک میلیارد نفر در سراسر جهان مبتلا به آپنه خواب هستند.

به گزارش ایلنا، کارشناسان بین المللی خواب در تازه‌ترین پژوهش‌های آماری خود دریافتند، نزدیک به یک میلیارد نفر در سراسر جهان مبتلا به آپنه خواب هستند. 

محققان برای دسترسی به داده‌های دقیق‌تر، مردم 16 کشور مختلف جهان را تحت بررسی قرار دادند؛ به علاوه اینکه از داده‌های سازمان جهانی بهداشت و چشم انداز جمعیت جهانی سازمان ملل متحد نیز بهره گرفتند. 

 با ارتقاء تکنولوژی‌های تحلیلی در تشخیص آپنه خواب مشخص شد جمعیت مبتلا به این مشکل به طور چشمگیری بیشتر از رقم‌های منتشر شده است.

آپنه خواب بیماری مزمنی است که باعث می‌شود فرآیند تنفس هنگام خواب متوقف شود. مغز برای جلوگیری از خفگی به بدن پیغامی ارسال می‌کند تا نفس عمیق بکشد. این چرخه می‌تواند به هنگام خواب صدها بار تکرار شود و چرخه طبیعی خواب را مختل کند.

پر فشاری خون، سکته مغزی، نارسایی و حمله قلبی، بی‌نظمى ضربان قلب، ناتوانی جنسی، کاهش کارایی و بازدهی فرد در امور تحصیلی و شغلی، افزایش ریسک ابتلاء به دیابت تیپ دو، افزایش بروز اختلال بیش فعالی و کم‌توجهی در کودکان، کاهش کیفیت خواب فرد و احساس خستگی و خواب آلودگی شدید در طی روز، کاهش سطح اکسیژن خون که منجر به فعالیت بیشتر قلب و افزایش فشار خون و همچنین بزرگ شدن قلب می‌شود، از مشکلات ابتلا به آپنه خواب است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز