خبرگزاری کار ایران

کیامرث حاجی‌زاده مطرح کرد:

ارتش جنوب از آمادگی بالایی در مقابله با بحران‌ها برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۴۶۳

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد: در ارزیابی مدیریت بحران استان ارتش جنوب از آمادگی بالایی برخوردار است که با تجهیز و آموزش می توان به تقویت و ساماندهی بیشتر آن ها نیز کمک کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی‌زاده در جلسه ای با فرمانده ارشد ارتش در جنوب با اشاره به نقش و جایگاه ارزنده سپاه پاسداران، ارتش، نیروهای انتظامی، بسیج مردمی در هشت سال دفاع مقدس  اظهار داشت: در حال حاضر کشورهای دنیا  با حوادث غیرمترقبه مواجه هستند که ایران نیز از این قضیه مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه در کشور ۳۱ نوع حادثه غیرمترقبه وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد ۲۱ نوع در استان خوزستان تاکنون به وقوع پیوسته‌اند، که اگر این حوادث مدیریت نشود و برای آنها تمهیدات خاصی در نظر گرفته نشود؛ می‌توانند منجر به تهدیداتی در حوزه های مختلف اجتماعی و…. شوند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: در جریان زمین‌لرزه‌های تاریخی مانند زلزله بم و کرمانشاه شاهد اقدامات و تلاش‌های سپاه و ارتش بودیم که جای تشکر دارد. البته تقدیر رهبر انقلاب از آنها نشان‌دهنده توان تخصصی، تعهد و آمادگی نیروهای ارتش در تمامی عرصه‌ها به ویژه امر مدیریت بحران است.

وی با تاکید بر جانفشانی های و ایثارگری‌های نیروهای ارتش و سپاه در استان خوزستان در دوران جنگ تحمیلی بیان کرد: تلاش کرده‌ایم  با توجه به توان و آمادگی بالای نیروهای ارتش و گروه های عملیاتی نسبت به ساماندهی، آموزش و ظرفیت های آن ها در ستاد مدیریت بحران استان استفاده کنیم.

حاجی زاده با اشاره به فعالیت کمیته علمی و آموزشی در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان توضیح داد: تا کنون پنج سمینار ملی در موضوعات مختلف مدیریت بحران با حضور مسئولان کشوری، ستاد بحران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی استان برگزار شده است.

وی اظهار کرد: همچنین چندین کارگاه آموزشی و تمرینی ستاد مدیریت بحران ویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به صورت منطقه ای برگزار شد، که در این کارگاه‌ها آموزش های لازم مدیریت بحران به نیروهای سپاه، ارتش و نیروی انتظامی نیز ارائه شد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: سند جامع آموزشی مدیریت بحران از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ نیز تدوین شده است، که می خواهیم از  سوی فرمانده ارتش پیگیری، نظارت و اجرایی شود.

وی افزود: طرح پهنه بندی و خطرپذیری استان در مقابل خطرات و حوادث غیر مترقبه نیز در دست تدوین و پیگیری است.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: در چهار مرحله مدیریت بحران یعنی پیش بینی و پیشگیری، آمادگی و مقابله، دست یاری را به سوی سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی  درازی میکنیم و معتقدیم  مجموعه قدامات و هزینه های ما به ویژه در دو مرحله پیش بینی و پیشگیری سرمایه گذاری محسوب می شوند.

وی با اشاره به وضعیت خشکسالی در استان توضیح داد: با توجه به مشکلاتی که خشکسالی با خود به همراه می آورد؛ در نظر داریم سمینار ملی خشکسالی و بهداشت و درمان را در اواخر خرداد ماه در استان برگزار کنیم که در این سمینار از حضور نظامی و انتظامی نیز بهره مند خواهیم شد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: در حوزه آموزش آمادگی و ظرفیت کامل جهت همکاری، تامین و اعزام استاد جهت تدریس موضوعات مختلف مدیریت بحران را داریم و از هلال احمر می خواهیم در این زمینه با ارتش همکاری داشته باشد.

وی با اشاره به وجود ۵ بحران بزرگ در استان خوزستان بیان کرد: آتشسوزی مراتع، گرد و غبار، خشکسالی، سیل ، زلزله پنح بحران بزرگ استان هستند که در ستاد مدیریت بحران به صورت مستمر جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران برگزار شده است.

حاجی زاده گفت: در اداره کل مدیریت بحران استان چهار کار گروه تخصصی تشکیل شده که مشکلات، مسائل و موضوعات مختلف در آنها پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به کارگروه تخصصی امنیت و انتظامات بیان کرد: در این کمیته نیروهای نظامی و انتظامی عضو هستند و امیدواریم در این کارگروه مسائل مهم ارتش در امر مدیریت بحران مطرح و تصمیم گیری شود و توسط مدیر کل انتظامی و امور مرزی پیگیری شود.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر استراتژیک بودن خوزستان اظهار کرد: وجود منابع عظیم نفت، گاز و صنایع مختلف در این استان و همچنین حادثه‌خیزی آن و کمبود تجهیزات و امکانات برخی دستگاه ها در امر مقابله به ویژه نیروهای ارتش که در مواقع آتش سوزی اقداماتشان در کنار نیروهای بسیج مردمی قابل تقدیر است؛  ما نیز در حال پیگیری جهت تامین تجهیزات انفرادی کنترل و اطفای حریق برای ارتش هستیم.

وی ادامه داد: در ارزیابی مدیریت بحران استان، ارتش جنوب از آمادگی بالایی برخوردار است که با تجهیز و آموزش می توان به تقویت و ساماندهی بیشتر آنها نیز کمک کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز