خبرگزاری کار ایران

دستگیری سرهنگ قلابی با 13 فقره سابقه

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۲۵۸

مجرم حرفه‌ای که با بیش از 13سابقه دستگیری تحت عنوان سرهنگ پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدام به سرقت و زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران می‌کرد، بار دیگر بازداشت شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرق، دو برادر روز 29 فروردین با مراجعه به کلانتری چیتگر به مأموران اعلام کردند دو سرنشین یک دستگاه خودرو پراید 132 سفیدرنگ، تحت عنوان مأمور پلیس مبارزه با مواد ‌مخدر اقدام به سرقت بیش از 500 هزار تومان وجه نقد همراه آنها کرده‌اند. 

مال‌باختگان توضیح دادند: از پل عابر پیاده پایین آمده بودیم که ناگهان پراید 132 سفیدرنگ با دو سرنشین در برابر ما توقف کرد. سرنشین پراید پس از پیاده‌شدن به سمت ما آمد و ضمن معرفی خود به عنوان سرهنگ پلیس مبارزه با مواد ‌مخدر گفت: «به ما گزارش دادند افرادی با مشخصات ظاهری شما در این منطقه اقدام به فروش مواد ‌مخدر می‌کنند». او به این بهانه شروع به بازرسی ما دو نفر کرد و در‌حالی‌که 500 هزار تومان پول همراه ما را روی صندلی ماشین ریخته بود، از ما خواست کمی از ماشین آنها فاصله بگیریم. او در همین زمان به‌سرعت سوار ماشین شد و همراه راننده خودرو از محل دور شدند و ما فقط توانستیم شماره پلاک خودرو را برداریم. 

مأموران کلانتری چیتگر با بهره‌گیری از شماره پلاک ارائه‌شده از سوی مال‌باختگان مالک خودرو را شناسایی کردند. در ادامه مشخص شد پراید موردنظر که به نام یک خانم ثبت شده در اختیار همسر او به نام «اکبر. پ» (45ساله) است. 

با شناسایی تصویر «اکبر» از سوی دو شاکی پرونده، این شخص از سوی مأموران کلانتری دستگیر شد، اما در تحقیقات اولیه با انکار انجام هرگونه سرقت مدعی بود قطعا مال‌باختگان شماره پلاک خودرو او را به‌اشتباه برداشته‌اند. این ادعا در حالی مطرح شد که دو برادر متهم را به صورت صد درصدی به‌عنوان راننده پراید در زمان سرقت مورد شناسایی قرار دادند. 

اکبر پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار و با پنج فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرائم مختلف نزاع و درگیری منجر به قتل عمـد، سرقت، اخاذی و... مورد شناسایی قرار گرفت. او که دیگر چاره‌ای جز اعتراف نداشت، صراحتا به ده‌ها فقره سرقت تحت عنوان مأمور با همراه همدست خود به نام «بابک. ت» (39ساله) اقرار کرد و به کارآگاهان گفت: «در کمپ ترک اعتیاد با بابک آشنا شدم و دزدی‌هایمان را شروع کردیم. در زمان سرقت‌ها من راننده بودم و بابک نیز پس از شناسایی سوژه‌های مورد‌نظر از خودرو پیاده می‌شد و سرقت‌ها را انجام می‌داد. پول حاصل از سرقت را به‌صورت مساوی با هم تقسیم می‌کردیم و گوشی‌های مسروقه را نیز بابک در کرج می‌فروخت». 

با شناسایی تصویر «بابک» به‌عنوان سارق اصلی و شخصی که خودش را سرهنگ پلیس مبارزه با مواد مخدر معرفی کرده بود، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در شهرستان کرج – منطقه حیدرآباد کردند و ضمن دستگیری او در بازرسی اولیه از محل دستگیری متهم موفق به کشف تعداد زیادی گوشی تلفن همراه متعلق به افراد مختلف شدند. 

از سویی هم‌زمان با ورود کارآگاهان به مخفیگاه بابک یک خودروی سمند نقره‌ای‌رنگ با پلاک‌های مخدوش و ناخوانا به مخفیگاه این مرد نزدیک شد که خودرو از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی متوقف و در بازرسی از داخل آن چندین دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد. راننده سمند به نام «منصور. خ» (35ساله) در همان لحظه دستگیری صراحتا به مسروقه‌بودن تمامی گوشی‌های تلفن همراه کشف‌شده اعتراف کرد و گفت همه سرقت‌های خود را با همراهی بابک انجام داده و آخرین سرقت آنها نیز مربوط به چند ساعت قبل است. 

منصور درباره  نحوه آشنایی با بابک به کارآگاهان گفت: با بابک بچه‌محل هستیم و حدودا چهار سال است که همدیگر را می‌شناسیم. برای سرقت به تهران می‌آمدیم. من تهران را زیاد بلد نیستم و بابک می‌گفت که برای سرقت کجا برویم اما در بیشتر مناطق تهران سرقت کرده‌ایم.  «بابک» نیز پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کرد و گفت: «بارها به اتهام سرقت و همچنین کلاهبرداری در پوشش عناوین مختلف دستگیر و روانه زندان شدم. آخرین بار حدود سه سال پیش بود که به جرم سرقت تحت پوشش مأمور به زندان رفتم و حدود سه ماه پیش آزاد شدم و دوباره دزدی‌ها را شروع کردم. در زمان سرقت خودم را تحت عنوان مأمور مبارزه با مواد مخدر معرفی می‌کردم. من سرقت‌های خود را با خودروهای پراید سفید 132 متعلق به اکبر آغاز کردم اما زمانی‌که اکبر دستگیر شد، ادامه سرقت‌ها را با همراهی منصور و با خودروی سمند نقره‌ای او از ساعت 6 صبح تا 10:30 شب انجام می‌دادیم». 

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره این پرونده گفت: «با ‌توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت، سوابق متهمان به‌ویژه متهم اصلی پرونده در ارتکاب جرائم مختلف به‌ویژه سرقت‌های تحت عنوان مأمور، شناسایی تعدادی از شکات و مال‌باختگان، پراکندگی مناطق ارتکاب سرقت در سطح شهر تهران و به‌منظور شناسایی دیگر شکات، هماهنگی‌های لازم با بازپرس شعبه 10 دادسرای ناحیه 10 تهران برای انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز