خبرگزاری کار ایران

پندار توفیقی:

تیام گفت خانواده‌ام راضی نیستند ایران بمانم

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۱۶۹

معاون ورزشی باشگاه استقلال گفت: مامه تیام بهانه جدیدی آورده و گفته که از کشورهای عربی و ترکیه‌ای پیشنهاد دارد و خانواده‌اش راضی نیست که به ایران برگردد.

به گزارش ایلنا، پندار توفیقی درباره آخرین وضعیت مامه تیام مهاجم سنگالی استقلال گفت: همیشه فصل نقل و انتقالات که می‌رسد، این داستان‌ها را داریم و فشار هواداران در صفحات مجازی باعث می‌شود باشگاه طبق این فشارها بازیکنی بگیرد که خیلی کاربردی نداشته باشد. وقتی تیام را گرفتیم، دو هفته کار کرده بودیم تا به ایران بیاید. برخی دلال‌ها کاری می‌کردند که این بازیکن به ایران سغر نکند.

وی افزود: همزمان قبل از اینکه تیام به ایران بیاید، کارش با یک تیم قطری تمام شده بود و برای او دو سال ویزای کار گرفته بودند، اما این مهاجم سنگالی را راضی کردیم به ایران بیاید. شبانه به CIP فرودگاه امام خمینی (ره) رفتیم و تا ساعت سه و نیم صبح بحث‌های قراردادی ما طول کشید. او دو شرط محکم برای بستن قرارداد گذاشته بود که یکی از آنها بستن قرارداد به مدت نیم فصل بود. او گفت می‌خواهد چند بازی انجام دهد و جدا شود. بحث تیام راه انداختن مارکتینگ بود. ما هم تحت فشار بودیم تا بازیکن بگیریم.

معاون ورزشی باشگاه استقلال ادامه داد: به تیام گفتیم به جای نیم فصل، سه نیم فصل قرارداد ببند تا اگر خواستی از استقلال جدا شوی، چیزی به باشگاه بدهی، نه اینکه نیم فصل بازی کنی و جدا شوی. به همین دلیل، 200 هزار دلار برای فسخ قرارداد او در قراردادش گذاشتیم. کسانی که کار قراردادها را انجام داده‌اند، می‌دانند بازیکنی مثل تیام نمی‌آید 600 هزار دلار قرارداد ببندد و سه میلیون دلار برای فسخ خود در قراردادش بگذارد. دوستانی که برخی حرف‌ها را مطرح می‌کنند، نمی‌دانند شرایط چطور است. 200 هزار دلار برای فسخ قرارداد، تقریبا کار خوبی محسوب می‌شود.

توفیقی خاطرنشان کرد: تیام به استقلال آمد و 6 بازی هم مصدوم شد. او قبل از آمدن به ایران، به دلیل مصدومیت‌ تیم نداشت. پس از پایان فصل، به ما گفت که می‌خواهد به کویت برود تا برای خانواده‌اش ویزای مکه بگیرد. سپس پیشنهاد الکویت پیش آمد و اینکه چقدر این پیشنهاد جدی و واقعی است، مستندی برای آن ندیدیم. برای اینکه موضوع را جمع کنیم، با هماهنگی تیام به کویت رفتیم. فایل صوتی گفت‌وگوهای من با تیام و پیام‌هایی که داده‌ایم، موجود است و ما به زبان انگلیسی صحبت می‌کردیم. با اینکه رابطه خوبی داریم، اما سیستم فرهنگی تیام با ما متفاوت است.

«تیام یک نفر را به عنوان مدیربرنامه‌هایش معرفی کرد.» وی با بیان این جمله تصریح کرد: به تیام گفتیم از کویت خارج شود، چون دولت کویت به سختی ویزا می‌دهد. ما برای تیام و مدیربرنامه‌هایش بلیت پرواز و هتل در استانبول گرفتیم. با رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه راهی استانبول شدیم و ساعت 6 به این شهر رسیدیم. وقتی ساعت 7 به هتل رسیدیم، مدیربرنامه‌های تیام گفت که او نیامده و بهانه گیر کردن پاسپورتش برای سفر به مکه را مطرح کرد. به صورت تصویری تیام را گرفتیم و او هم بهانه پاسپورت برای سفر به مکه را آورد. تیام گفت که با مدیربرنامه‌هایش توافق کنیم و او نتیجه را به من اطلاع می‌دهد.

معاون ورزشی باشگاه استقلال که با رادیو ایران صحبت می‌کرد، گفت: آن چیزی که فراتر از فوتبال ایران بود، برای حفظ تیام پیشنهاد دادیم. حامیان مالی پای کار آمده بودند و قرار شد تیام 24 ساعته پاسخ دهد. روز گذشته یک ساعت تلفنی با تیام صحبت کردم و گفت مشکل من، پول نیست. تیام بهانه جدید آورد و گرفتارهایی دیگر مثل مشکل خانواده و دعوت به تیم ملی سنگال را مطرح کرد. به تیام گفتم که اگر قرار به رفتن به تیم ملی باشد، از استقلال است که می‌توانی به تیم ملی بروی. سرمربی سنگال در استقلال می‌تواند تو را ببیند، اما تیام گفت که پیشنهاداتی از تیم‌های عربی و ترکیه‌ای دارد و خانواده‌اش راضی نیست که به ایران برگردد. به او گفتم چیزی که از دست‌مان برمی‌آید انجام داده و کل امکانات را برای او برآورده کردیم. به تیام گفتم رفتار هواداران و امنیت در ایران را دیده‌ای. با همه این شرایط، باز هم پیگیر هستیم و منتظر پاسخ تیام.

توفیقی در واکنش به جذب الهیار صیادمنش و امید سینگ گفت: لیست شفر را تقریبا نهایی کرده و اگر قراردادی کامل شد، اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز