خبرگزاری کار ایران

زنجان دومین تولید کننده سیر در کشور است

تبدیل بازار سیر طارم به بازار معین عرضه محصول و محل حضور بازرگانان اقصی نقاط دنیا

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۳۱۱

مدیر توسعه بازرگانی سازمان با بیان اینکه هم‌اکنون سیر مرغوب و صادراتی شهرستان طارم استان زنجان موسوم به سیر صورتی در حال برداشت و عرضه به بازار است، گفت: سیر تولیدی به دلیل شرایط اقلیمی مطلوب منطقه و شیوه کاشت، داشت و برداشت آن از ظاهر، کیفیت، طعم و عطر بسیار عالی برخوردار است به طوری که بازار سیر طارم به بازار معین عرضه محصول و محل حضور تجاز و بازرگانان داخلی و خارجی از اقصی نقاط کشور و دنیا تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، عبدالله جعفری امروز شنبه با اشاره به اینکه استان زنجان دارای رتبه دوم تولید سیر از نظر سطح و تولید در کشور بوده و یکی از قطب های تولید سیر به حساب می آید، بیان داشت: امسال بالغ بر 80 هزار تن سیر از مزارع شهرستان طارم برداشت و روانه بازار می شود.

وی همچنین با بیان اینکه سیر تولیدی استان زنجان همه ساله بازارهای ثابتی در کشورهای بزرگ از جمله کشور روسیه دارد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان آماده ارایه هرگونه مشاوره، راهنمایی و همکاری‌های لازم به منظور افزایش سطح دسترسی و ایجاد ارتباط مستقیم بین تولید کنندگان، صنایع فرآوری و تجار است.

جعفری خاطرنشان کرد: شرکت های تعاونی موجود در منطقه توانایی جمع آوری، آماده سازی، بسته بندی و تحویل سفارشات واحدهای متقاضی متناسب با سلیقه و سفارش را دارند و می توانند زمینه تامین محصول سیر مورد نیاز متقاضیان را به صورت مستقیم و بدون واسطه فراهم کنند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پایان عنوان کرد: برداشت و عرضه سیر تازه در استان زنجان تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز