خبرگزاری کار ایران

مدیر امورباغبانی‌سازمان جهاد کشاورزی زنجان خبرداد:

تولید سالانه ۸۰۰ هزار اصله نهال مجوزدار در زنجان/ هیچ نهالستان فاقد مجوزی در استان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۳۰۲

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید سالانه حدود ۸۰۰ هزار اصله نهال مجوزدار و گواهی شده در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهنام اوجاقلو، امروز سه شنبه(18اردیبهشت) با اشاره به عدم وجود نهالستان فاقد مجوز در استان زنجان افزود: در حال حاضر تمام نهال‌های تولیدی در استان گواهی شده و از طریق 9 نهالستان مجوزدار تولید و توزیع می شود.

وی با بیان اینکه نهالستان‌های دارای مجوز در استان زنجان ملزم به عرضه نهال شناسه دار در بازار هستند و هیچ نهالستانی حق توزیع نهال فاقد لیبل را ندارد، خاطرنشان کرد: توزیع نهال بدون شناسه در استان در صورت مشاهده غیرمجاز تلقی شده و با عاملین برخورد می شود.

اوجاقلو با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از توزیع نهال بی‌کیفیت و غیر مجاز در استان زنجان در قالب نشستی تولید کنندگان نهال استان به فروشندگان معرفی شدند، بیان داشت: فروشندگان نهال همچنین ملزم به اخذ کارت شناسایی از نظام صنفی کارهای کشاورزی استان شدند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به ورود و خروج نهال از استان توسط فروشندگان بیان کرد: به منظور جلوگیری از ورود نهال غیر مجاز به استان نیز نهال ها‌ی وارداتی علاوه بر لیبل‌‎دار بودن باید دارای گواهی بهداشت از حفظ نباتات استان مربوطه باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز