خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل:

سال گذشته 6 میلیون نفر – ساعت آموزش در فنی و حرفه‌ای استان ارائه شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۲۵۳

محمد پورقلی گفت: همیت، نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در به نتیجه رساندن رسالت این سازمان در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص و ارتقای سطح مهارتی شاغلان در جامعه است.

به گزارش ایلنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از ارائه بیش از 6 میلیون نفر- ساعت آموزش در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در سال 1396 خبر داد و گفت:‌ در سال گذشته 6 میلیون و 352 هزار و 102 نفر - ساعت آموزش‌های مهارتی در این استان ارائه شده است.

محمد پورقلی با اشاره به اهمیت، نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در به نتیجه رساندن رسالت این سازمان در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص و ارتقای سطح مهارتی شاغلان در جامعه است، افزود: در استان اردبیل بیش از 3 میلیون نفر- ساعت، در  مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، صنایع، سیار و طرح نوین استاد شاگردی و همچنین 200 آموزشگاه آزاد فعال، در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی در سال 96 آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به متقاضیان ارائه داده‌اند.

وی با اشاره به میزان دوره‌ها و تعداد کارآموزان و رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در بخش آموزش مراکز ثابت که به طور عمومی آموزش‌های پایه‌ای و تخصصی را شامل می‌شود، در سال جاری 2 میلیون و 460 هزار و 816 نفر- ساعت آموزش دیده‌اند.

پورقلی همچنین در بخش آموزش‌های سیار و روستایی نیز توضیح داد: به منظور جبران کمبود مراکز ثابت در نقاط دور دست و فاقد مرکز که سرمایه‌گذاری در آن نقاط مقرون به صرفه نیست، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در سال گذشته توانسته در مناطق محروم، روستاها و عشایر در قالب آموزش روستائیان، 694 هزار و 460 نفر- ساعت، خدمات آموزشی ارائه دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به آموزش‌های ارائه شده در پادگان‌های نظامی و ندامتگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری 331 هزار و 936 نفر - ساعت در بخش پادگان و زندان خدمات آموزشی ارائه شده است.

وی در عین حال تصریح کرد: با توجه به موقعیت صنعتی استان و ضرورت تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع استان، مراکز آموزشی این اداره کل توانسته‌اند نسبت به آموزش 124 هزار و 451 نفر- ساعت در بخش صنایع و بنگاه‌های اقتصادی دوره‌های مهارتی را برگزار کنند.

پورقلی به بخش مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی اشاره و اعلام کرد: در بخش طرح نوین مهارت آموزی در محیط کار واقعی 122 هزار و 37 نفر - ساعت آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بخش خصوصی بازوی توانمند بخش دولتی در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی است، یادآور شد: در بخش خصوصی آموزشگاه‌های آزاد در سال گذشته،  2 میلیون و 652  هزار و 462  نفر - ساعت آموزش‌های مهارتی به متقاضیان ارائه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز