خبرگزاری کار ایران

صنعتی‌منفرد تاکید کرد:

ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری روستایی

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۷۳۴

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی، فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری در روستاها به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد گفت: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در تقویت زیر‌ساخت‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری، ایجاد اشتغال پایدار، معرفی تولیدات بومی و سوغات محلی جامعه روستایی به گردشگران و معرفی جاذبه‌ها و اماکن دیدنی در روستا‌ها، نقش مهمی دارد.

صنعتی منفرد، با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در روستاها و داشتن برنامه مشخص و گسترده، باید به ایجاد فرصت‌های شغلی در جامعه توجه جدی داشت،گفت: بوم گردی و گردشگری به عنوان یکی از منابع درآمد در روستاها به شمار می‌آید و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمود.

وی اشتغال و توسعه پایدار را یکی از نکات مهم در پایداری جمعیت روستایی وموضوع بوم گردی دانست و افزود: با توجه به لزوم حفظ برخی خانه های قدیمی دارای ارزش تاریخی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، بنیاد مسکن برای مرمت و بازسازی خانه های تاریخی، اقدامات بسیاری انجام داده است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و استانداری زنجان، تسهیلاتی برای احداث واحدهای بوم‌گردی در روستاها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اهداف اعطای این تسهیلات، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه با هدف کمک به حفظ جمعیت در روستاها و تقویت زیرساخت‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری، ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری روستایی، معرفی تولیدات بومی ومحلی جامعه روستایی، به صورتی که بسترسازی عناصر اجرای تورهای گردشگری روستایی فراهم شود، منعقد شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآور شد: بنیاد مسکن استان برای احداث واحدهای بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری، تسهیلات 15 میلیون تومانی با سود چهار درصد با بازپرداخت 60 ماهه و علاوه بر آن تسهیلات 20 میلیون تومانی هم با سود پنج درصد با بازپرداخت 12 ساله با احتساب سه سال دوران مشارکت پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان نیز به متقاضیان احداث بوم‌گردی در روستاها تسهیلاتی پرداخت می کند، همچنین برای رونق‌بخشی به این بخش، استانداری نیز در بحث صدور پروانه ساخت این نوع واحدها تسهیلاتی را در نظر گرفته و تحقق این امر، فضایی مناسب را در گسترش بوم‌گردی روستایی در استان فراهم می‌کند.

این مسئول با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری، اظهار کرد: این موضوع در حالی است که در سطح جهانی موضوع گردشگری طبیعی، در روستاها مورد توجه قرار گرفته و سرمایه‌گذاری آن در کشور و این استان نیز نتایج بهتری را به دنبال دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بخش‌های مختلف برنامه ششم توسعه، در سطح استان پنج روستای هدف گردشگری و دو روستای دارای بافت با ارزش به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز