خبرگزاری کار ایران

نخستین نشست راهبردی فن آوران و صنعت بیمه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۶۹۴

سیدولی‌الله فاطمی گفت: صنعت بیمه پس از تکمیل زیرساختها باید به نوعی‌اعتمادسازی دست بزند تا بازارهای قدیم و جدید یکپارچه شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سیدولی‌الله فاطمی، از صاحبنظران حوزه فنآوری مالی _ در نخستین نشست راهبردی فنآوران و صنعت بیمه با اعلام این مطلب اظهار داشت: انقلاب صنعتی چهارم در راه است و باید تمامی مختصات و ویژگی‌نهای آن را بررسی و تبیین کنیم.

وی حرکت از شعبه محوری به مشتری محوری را نیاز جدی امروز کشور ما دانست و گفت: هم اکنون در حوزه بانکی میزان مراجعه مشتریان به خودپردازها بیش از شعبه‌هاست و پایانه‌های الکترونیکی و خریدهای اینترنتی نشانه آشکاری از حرکت بانک متناسب با نیاز مشتریان است.

فاطمی با اشاره به تغییر فضای کسب و کار از تولید محور به داده محور، گفت: سازمانها ناگزیرند خود را به گونه‌ای ظرفیت سازی کنند تا برای یک اقتصاد دیجیتالی آماده شوند.

وی افزود: صنعت بیمه پس از تکمیل زیرساختها باید به نوعی‌اعتمادسازی دست بزند تا بازارهای قدیم و جدید یکپارچه شوند.

این کارآفرین برتر در پایان با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی خدمات رسانی و توسعه کسب و کارهای دیجیتالی از فعالان صنعت بیمه خواست که به مقوله توسعه فن‌آوری توجه بیشتری نشان بدهند.

ابراهیم کاردگر مدیر عامل بیمه آسیا در ادامه نشست گفت:صنعت باید ریسک‌های بازار تولید و سرمایه را شناسایی کرده و پوشش های متناسبی ارائه دهد.

کاردگر با اشاره به تحولات جدی فضای کسب و کار در آینده، اظهار داشت: صنعت بیمه برای تسریع در خدمات، افزایش کارایی و سود به فنآوری گرایش پیدا کرده و در حال حاضر در عرصه بازارسازی توقعات بالاتری از نرام افزارهای بیمه‌ای دارد.

مدیرعامل شرکت بیمه آسیا با تاکید بر اهمیت فن آوری‌های نوین در توسعه صنعت بیمه گفت: باید این حقیقت را بپذیریم که مرز بین دانش ها برداشته شده و دانش بین رشته‌ای ، توسعه اقتصادی را به دنبال خواهدداشت.

وی "کلان داده‌ها" را نیز عامل دیگری برای توسعه صنعت بیمه ارزیابی کرد و افزود: ما باید کسانی را تربیت کنیم که اطلاعات پراکنده را به دانش تبدیل کنند چرا که داده‌های فاقد تحلیل ، ارزش چندانی ندارد.

احمدرضا ضرابیه( مدیر عامل بیمه سامان) در ادامه نشت در مورد اهمیت فن آوری گفت:شبکه های اجتماعی ، انتقال اطلاعات را سرعت بخشیده‌اند و خدمات نوین آنان توقع مصرف کننده ایرانی را بالا برده است.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان که در نخستین نشست راهبردی فنآوران و صنعت بیمه سخن می‌گفت با اشاره به این مطلب افزود: مشتریان صنعت بیمه همان هایی هستند که از خدمات دیجیتالی بانک ها و شبکه های ارتباطی استفاده می‌کنند و بنابراین همین توقعات را هم از صنعت بیمه دارند.

وی تصریح کرد: صنعت بیمه باید در این مسیر قدم های بلندتری بردارد و نگاهی تازه به کسب و کار خود داشته باشد وگرنه از قافله اقتصاد جا می‌ماند.

وی کاهش سود شرکت های بیمه‌ای را نشانه کهنگی سیستم های بیمه ای دانست و گفت: مدل کسب و کار سنتی محکوم به نابودی است و راهی جز مجهز شدن به فنآوری وجود ندارد.

ضرابیه به ضرورت تکمیل زیرساخت ها از سوی شرکت فنآوران اطلاعات خبره، اظهار داشت: چهل هزار کارآفرین در صنعت بیمه داریم که باید از ایده های آنان حمایت کنیم.

ضرابیه افزود: فن‌آوری به محصولات بیمه‌ای عمق می‌دهد و عملیات بیمه‌گری را تسهیل می‌کند.

وی تصریح کرد: محصول بیمه‌ای معمولا محصول جذابی نیست بلکه یک اضطرار است و به همین خاطر باید در طراحی و عرضه آن از تمامی ابزارهای ممکن استفاده کنیم.

مدیرعامل بیمه سامان در پایان گفت: صنعت بیمه باید نیازهای خود را  برای شرکت های نرم افزاری تبیین کند تا متناسب با این نیازها آماده کنند.

 نعمتی مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی در اولین نشست راهبردی فناوران و صنعت بیمه بر سرمایه گذاری در حوزه ITصنعت بیمه تاکید کرد و گفت: این سرمایه گذاریها در صنعت بیمه هزینه محسوب نمی شود چرا که ما هنوز فاصله زیادی تا سطح مطلوب داریم.

وی افزود: اگر ما در این حوزه سرمایه‌گذاری و سرعت بیشتری نداشته باشیم قطعا به مشکل برخواهیم خورد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از سامانه سنهاب به عنوان یک ابزار نظارتی و تنظیم کننده روابط درون صنعت بیمه و نهادهای مرتبط با صنعت بیمه یاد کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی ما در بیمه مرکزی به روز رسانی این سامانه است و نیازمند  توسعه بیشتر است که بخش بزرگی از آن مستلزم همکاری و تعامل میان بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه است.

 نعمتی در این نشست با تقدیر از زحمات شرکت فناوران خبره گفت: سایر شرکتهای فناوری نیز باید به این صنعت ورود پیدا کنند و با طرح و ایده‌های جدید به شکوفایی صنعت بیمه کمک کنند.

وی افزود: با به روزرسانی سامانه سنهاب امکان رصد آنلاین اطلاعات و امار بیش از پیش فراهم می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز